Annonce
Struer

Topschefen skærer et fedtlag af i toppen

Den nyudnævnte administrerende direktør på B&O, Kristian Teär, tager nu selv kontrol over den globale indsats for at styrke salget. Arkivfoto: B&O
Nyudnævnt administrerende direktør på B&O overtager nu selv ansvaret for at styrke salget.
Annonce

Struer: B&Os nyudnævnte administrerende direktør, Kristian Teär, tager nu selv kontrol over den globale indsats for at styrke salget.

Fremover vil de tre salgsdirektører, der har ansvar for Bang & Olufsens salg i henholdsvis Europa, Mellemøsten og Afrika, Kina samt Nordamerika, have direkte reference til Kristian Teär.

Dette betyder så også, at den nuværende Executive Vice President og chef for forretningsområdet Brand & Markets, John Mollanger, stopper i Bang & Olufsen.

- John Mollanger har ikke kunnet se sig selv i den nye struktur og i en ny rolle, og han forlader derfor Bang & Olufsen, forklarer Kristian Teär i en pressemeddelelse om beslutningen, som blev udsendt af B&O mandag formiddag.

Annonce

Vil tæt på forbrugerne

Dette kommer så ikke til at ske med øjeblikkelig virkning.

John Mollander vil i den kommende tid overlevere sine opgaver og afslutte de igangværende projekter, som han har været ansvarlig for at få sat i værk.

Men som udgangspunkt overtager Kristian Teär altså den fulde kontrol over, hvad der skal ske for at styrke salget. Kristian Teär forklarer organisationsændringen med, at der skal øget fokus på salg, og at det bedst sker ved, at han som administrerende direktør er helt tæt på den globale salgsproces og forbrugerne.

- Vores salgskanaler er helt afgørende for at sikre, at forbrugerne vælger vores produkter. Jeg laver ændringen, da jeg ønsker at være endnu tættere på salgsprocessen og derved bidrage til, at vi får det stærkest mulige salgssetup. Desuden ønsker jeg at være helt tæt på vores partnere og forbrugere, så vi har det rigtige fokus med henblik på at maksimere vores salg og fortsætte vores bestræbelser på at styrke kundeoplevelsen, siger Kristian Teär i den udsendte pressemeddelelse om baggrunden for sin beslutning.

Annonce

Ny Vice President

Samtidig understreger han, at det ikke betyder de store omvæltninger i den øvrige del af salgsorganisationen.

- Det ændrer ikke den strategiske retning for selskabet eller for planerne for året. Vi har fortsat fuld fokus på at sikre succesfulde lanceringer af vores nye produkter og sørge for, at vi får etableret et mere efterspørgselsdrevet salg- og distributionsnetværk, der afspejler vores position som et luksus- og livstilsbrand, siger han.

Afskeden med John Mollander medfører så også, at Christian Birk bliver ny Executive Vice President og medlem af selskabets direktion. Christian Birk, som har været ansat hos Bang & Olufsen siden 2017, hvor han blandt andet har haft ansvaret for selskabets digitale transformation, online marketingsindsats og arbejdet med at forbedre kundeoplevelsen. Nu får han også til opgave at styrke selskabets marketingsindsats.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce