Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Hovsa-beslutning: Struer bliver koblet af som knudepunkt

Borgmester Mads Jakobsen (V) frygter, at Struer er på vej ud på et sidespor som trafikknudepunkt, hvis byen mister to ud af tre tog til Holstebro. Foto: Morten Stricker

Hovsa-beslutning: Struer bliver koblet af som knudepunkt

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Politisk aftale om udbud af togtrafikken kan betyde, at Holstebro bliver ny endestation for halvtimesdrift - og dermed bliver der langt færre tog til Struer.

Nordvestjylland: Struer står til at miste en stor del af togtrafikken fra syd, og dermed bliver byens status som knudepunkt for den kollektive trafik i Nordvestjylland udhulet.

Det frygter borgmester Mads Jakobsen (V) som en direkte konsekvens af sommerens politiske aftale om genudbud af en del af den midt- og vestjyske togtrafik.

- Da jeg så aftalen, blev jeg ærligt talt dybt forbløffet. Den betyder, at Struer bliver koblet af som knudepunkt, siger Mads Jakobsen, som ser alvorlige konsekvenser, hvis halvtimesdriften til Struer stopper, sådan som aftalen lægger op til. 

- Dermed mister borgerne trygheden i at have en sammenhængende og stabil togtrafik til for eksempel det nye sygehus i Gødstrup, siger Mads Jakobsen, som kalder aftalen "en ommer".

I aftalen om udbuddet er der ifølge Struer Kommune lagt op til, at togforbindelserne mellem Aarhus og Herning bliver forlænget til supersygehuset ved Gødstrup, som får sit eget stoppested, og videre til Holstebro, der er udset til at blive endestation.

Fælles kamp for tog til Struer