God start for B&O i 100 butikker rundt om i Europa

Samarbejdet med Hi-Fi Klubben kommer på et tidspunkt, hvor B&O har travlt med at tynde ud blandt sine egne butikker. Målet er at flytte en større og større del af salget over i eksterne butikker. Arkivfoto

God start for B&O i 100 butikker rundt om i Europa

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Struervirksomhedens samarbejde med Hi-Fi Klubben er kommet godt fra start og bidrager til at sikre større eksponering af B&O-produkter både på nettet og i kædens 100 fysiske butikker.

Struer: Bang & Olufsen er i gang med at drosle ned på antallet af sine egne butikker, men samtidig skruer Struer-virksomheden op for blusset, når det gælder eksterne salgssteder.

Herhjemme har B&O slået sig sammen med Hi-Fi Klubben i et salgssamarbejde, som betyder, at B&O når ud i yderligere godt 100 butikker rundt om i Europa.

Og samarbejdet, der startede i november, er kommet rigtig godt fra start, hvis man skal tro udmeldingerne fra begge parter.

- Vores sælgere er glade for produkterne fra B&O, for som de siger: "Dem havde vores kunder jo efterspurgt igennem en længere periode", siger Christoffer Arensbach, administrerende direktør for Hi-Fi Klubben.

Samarbejdet mellem B&O PLAY og Hi-Fi Klubben er kommet rigtig godt fra start. Vores sælgere er glade for produkterne, for som de siger: "Dem havde vores kunder jo efterspurgt igennem en længere periode.
Christoffer Arensbach, administrerende direktør, Hi-Fi Klubben.

Nu bliver B&O kendt

Samarbejdet startede så sent som i november, så det er for tidligt at melde salgstal ud, men der bliver solgt noget, forsikrer Christoffer Arensbach, som ved lanceringen kaldte samarbejdet "det perfekte match".

- Nu er vi kun lige kommet i gang med at fortælle kunderne, at vi forhandler B&O Play's produkter, men reaktionerne er positive og salget går også rigtig godt, siger Christoffer Arensbach til avisen.

Også hos B&O glæder de sig over en god start, og Peter Panduro Lundbergh, salgschef i B&O Play med ansvar for Norden og Østeuropa, peger blandt andet på Hi-Fi Klubbens mange års erfaring med at sælge multiroom-løsninger og fælles præferencer vedrørende lyd, kvalitet og service.

- Endelig har Hi-Fi Klubben et godt butiks-setup, særligt i Norge og Sverige, der understøtter vores eget forhandlernetværk og bidrager til at øge salget af og kendskabet til B&O i flere markeder. Derfor er det heller ikke kommet bag på mig, at vi har fået en god begyndelse på samarbejdet, siger Peter Panduro Lundbergh.

Trækker folk til

B&O ser et stort potentiale i samarbejdet, som skal styrke Struer-virksomhedens tilstedeværelse i Europa, hvor væksten i salget hidtil har været knap så prangende som andre steder i verden.

Hos Hi-Fi Klubben fortæller Christoffer Arensbach om enkelte kunder, der ikke helt kan forstå, hvorfor Hi-Fi Klubben nu vil sælge produkter fra B&O Play.

- Nogle mener måske ikke, de er "hi-fi" nok. Men til det må vi sige, at vi kan stå helt inde for lydkvaliteten, og vi synes sådan set bare, det er fedt at kunne supplere vores sortiment af traditionelle "high-end" og hi-fi produkter med en masse fede alternativer fra bl.a. B&O Play, siger Christoffer Arensbach, som vurderer, at produkterne fra B&O Play er blandt de allerbedste brands inden for bluetooth højttalere, headphones og multiroom.

Han håber samtidig, at B&O kan være med til at gøre det synligt, at man kan få masser af spændende brands i Hi-Fi Klubben, og ikke bare "underlige" mærker, som ingen kender.

- Det vigtigste for os er at følge med kunderne hele tiden og være der, hvor de er, siger Christoffer Arensbach til avisen.

God start for B&O i 100 butikker rundt om i Europa

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce