Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Langt sygeforløb. Alle er hjælpsomme

Langt sygeforløb. Alle er hjælpsomme

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Inger Møller, Stationsvej 1, st. th., 7560 Hjerm
Billede
Debat. 

Debat: I denne juletid vil jeg gerne komme med en stor stor TAK til Struer Kommune. Jeg synes kun, at vi læser og hører om alle de negative ting, der sker i kommunen. Derfor vil jeg gerne fortælle om en stor positiv oplevelse.

Mit første møde med Struer Kommune går tilbage til søndag d. 22. januar i år. Da tilkaldte jeg lægevagten, men hun ville ikke sende en læge, da jeg også havde haft besøg lørdag aften. Min tilstand var blevet værre i løbet af natten, og jeg kunne ikke gå på mine ben. Så jeg var bare nødt til at få hjælp, men hun ville ikke sende en læge. I stedet ville hun sende en sygeplejerske fra Struer Kommune ud til mig. Og tak for det. Der kom en virkelig sød og handlekraftig sygeplejerske ud til mig, og hun kunne godt se, at det var rivende galt med mig. Jeg blev indlagt med det samme, og så gik det bare hurtig. Jeg husker ikke dit navn, men håber at du ser denne tak. TAK, fordi du var handlekraftig og bestemt.

Jeg har i løbet af det sidste år været igennem et lannngt sygeforløb, men jeg er nu godt ude på den anden side af forløbet takket være al den støtte, som jeg har fået igennem forskellige instanser ved Struer Kommune.

Efter et langt ophold på Regionshospitalet i Holstebro, skulle jeg hjem at være. Men jeg var ikke klar til dette. Jeg kom derfor i aflastning på Akutafsnittet i Struer, endog x 2. Det var en meget stor oplevelse at være der; dygtig personale, altid smilende og en opmuntring. Jeg vil ikke nævne navne, men dog skal Hanne, vores morgendame, nævnes. Morgenmaden var altid parat, når vi kom ud, og hun nussede omkring os, igen med et dejlig varmt smil. Stor tak til al personalet i aflastningen.

Efter anden omgang i aflastning, var jeg så klar til at komme hjem med al den støtte, der kan nævnes, hjemmehjælper x 5 daglig, fysgenoptræning og alt, hvad jeg havde brug for af hjælpemidler. Kørestol, bækkenstol og rollator samt forskellige ramper, så jeg kunne komme omkring.

Jeg vil gerne give en stor tak til de fantastiske hjemmehjælpere, igen så kom de altid med et smil, og jeg oplevede, at det var de samme, der kom i hele min periode. Rigtig stor TAK til jer alle for jeres måde at være på, og det gælder både dag, aften og nat.

Med hensyn til min genoptræning har jeg været så heldig at have en fast fys under hele forløbet, Annette Mølbjerg, samt nogle dejlige og gode fyselever. Takket være dem kan jeg forhåbentlig snart smide rollatoren på hylden igen. To gange fys i Struer Sundhedscenter om ugen, plus i varmtvandsbassin hver fredag, det må da siges at være heldig. Stor TAK til I to elever Morten og Kristina. I har været og er helt fantastiske.

I den forbindelse er jeg også nødt til at nævne Struer/Thyholm Taxa. I har hentet mig, og bragt mig hjem igen, når jeg skulle til træning, indtil jeg selv måtte køre bil igen. Altid en frisk bemærkning, jeg kender jer ikke ved navn, men jeg vil også gerne sig jer alle sammen TAK for god kørsel. Jeg savner nu at komme ud i en varm bil, når jeg skal afsted.

Sidst men ikke mindst vil jeg gerne nævne en person ved Jobcenter Struer: Steen Pedersen. Steen, du er bare en helt speciel person. Du har ringet til mig hver måned, som reglerne siger, at du skal gøre, men på intet tidspunkt har jeg følt mig presset til at skulle på arbejde. Tak for din dejlige måde at være på, og tak fordi du altid har haft tid til at lytte til mig.

Jeg kan bare sige TAK til jer alle sammen, der har været inde over mit sygeforløb og gjort det muligt, at jeg er kommet videre. Også en stor TAK til Struer Kirke min arbejdsplads. I har bare været der og stået sammen med mig i alt det svære. TAK.

Rigtig glædelig og velsignet jul til jer alle og tak for alt i året, der er gået.