Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere

Borgmester går i rette med læserbrev: Sådan foregik det i Mejrup

Borgmester går i rette med læserbrev: Sådan foregik det i Mejrup

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

H.C. Østerby, Rådhuset, Holstebro. Borgmester (A)
HC Østerby.
Debat. 

Borgmester H.C. Østerby har skrevet følgende læserbrev.

Debat: Det er første gang jeg i min tid som borgmester svarer på et læserbrev, men jeg føler mig nødsaget, da indholdet er direkte usandt.

Ib Randrup fra Bremdal beskriver i et læserbrev et forløb på valgdagen, som jeg ikke kan genkende, og hvor han for øvrigt heller ikke selv deltog.

Som borgmester var jeg på besøg på valgstedet i Mejrup, og på vej ud faldt jeg i snak med nogle ældre borgere, som havde været inde og stemme.

Vi havde en hyggelig snak om valgdagen, og hvad den indeholdt, da vi pludselig bliver afbrudt af en person, som i meget høje vendinger fortalte, hvad han mente om mig og kommunen.

De søde ældre mennesker følte sig ubehageligt til mode og sagde hurtigt pænt farvel, og den samme følelse havde jeg. Jeg sagde efterfølgende, at jeg også var på vej ud, og at jeg ikke ville stå og diskutere emnet her på valgstedet. Jeg havde samtidig følgeskab af en ung håbefuld erhvervspraktikant fra Tvis Skole, som jeg heller ikke syntes, skulle være en del af optrinnet.

Derfor forlod vi stille og roligt Mejrup Fritidscenter, på samme måde som vi var kommet ind.

Afslutningsvis vil jeg bare sige, at mit job er fyldt med dialog og snakke med borgere og det elsker jeg - det er det bedste ved jobbet.

Men den sag, som Ib Randrup beskriver, skal ikke diskuteres åbent på et valgsted sammen med andre borgere, og så skal den holde sig til det virkelige forløb.

Stavnsbundet. Find en løsning