Læserbrev

Vindmøller. Godt svar i debatten

(ARKIV) Vestas vindmølle ved Brønderslev, mandag 9. juli 2018. Vindmølleproducenten Vestas har holdt næsen i sporet i første halvår. Men den globale usikkerhed giver uro. Det skriver Ritzau, onsdag den 15. august 2018.. (Foto: Henning Bagger/Ritzau Scanpix)

Debat: Det var et godt indlæg Jane Slott, Ferring kom med til Ida Auken om vindmøller i søndagsudgaven Holstebro Dagblad. Mon der nogensinde kommer et svar? Ida Auken er efter at være flyttet ind i partiet Radikale Venstre, stærkt optaget af at promovere sig selv og er i hård konkurrence med et par andre ”damer” og en formand, som alle har den samme tendens. Det er jo igennem de seneste tiår blevet et parti, hvor kandidater med de ”rigtige meninger og rette indstillinger” samles. Mon der bliver tid til et svar i Dagbladet?

Forleden havde Ida Auken da tid til at være i Aftenshowet på TV DR1 med et indslag mod Rasmus Paludan. Det var et skilt som vist nok også skulle opfatte som en JOKE. I så fald var det svært at forstå humoren.

Vi må vente og se om der kommer et svar på det udmærkede åbne brev.

0/0
Annonce
Forsiden netop nu
Sport

Det er nu overarmene skal bygges, hvis man vil følge med

Holstebro For abonnenter

Historisk feriehus til salg: Fabrikant Færchs fristed skal have nye ejere

Ulfborg/Vemb For abonnenter

Fru Pedersen vandt: - Jeg bruger fire timer hver anden dag - bare på at vande krukker

Navne

Krimiforfatter: Det er lidt som at være gift med Nora, men utro med Signe

Leder For abonnenter

Slinger på motorvejen

Når transportminister, Benny Engelbrecht (S), åbner de politiske forhandlinger, der skal udmunde i en infrastrukturplan til en værdi af omkring 100 milliarder kroner, begynder politikerne helt forfra. "Udgangspunktet er et blankt kanvas – et blankt stykke papir", siger ministeren, og sætter dermed alle hidtidige trafikplaner til diskussion. Onde tunger vil hævde, at det ikke kunne være anderledes. Nok lagde socialdemokraterne det, de selv karakteriserede som en infrastrukturplan frem før valget, hvor partiet ville bruge 70 milliarder kroner på nye veje, nye togprojekter, nye cykelstier med mere. Men planen fik megen og berettiget kritik for at være aldeles ukonkret. Der var projekter for langt flere penge end Socialdemokraterne havde, og de i planen medtagne projekter var, måtte man forstå, en ”ønskeliste” over mulige projekter, som partiet mente burde indgå i drøftelserne til en samlet plan. Ja selv ideen om den udskældte omfartsvej ved Mariager til 377 millioner kroner, var med i planen. Trafikministerens udmelding om, at man begynder med et blankt stykke papir, er desværre dårligt nyt for det nordvestjyske område. Det betyder nemlig, at der igen skal kæmpes hårdt for at få forhandlet motorvejshullerne omkring Herning ind i en kommende plan. Nok har socialdemokraterne senest under valgkampen slået fast, at partiet gik ind for en lukning af hullerne. Men det har partiet sagt om et hav af projekter, og den nye regerings støttepartier er desværre ikke lige så asfaltbegejstrede som Socialdemokratiet. Enhedslisten og SF vil bruge markant flere penge på tog, busser og cykelstier, og dermed er der lagt op til et hundeslagsmål om milliarderne, når forhandlingerne går i gang. Det er naturligvis positivt, at der stadig tegner sig et solidt flertal på Christiansborg, som er positive overfor at lukke hullerne ved Herning og koble Holstebro-motorvejen på resten af motorvejsnettet. Problemet er bare, at det kan være et ubrugeligt flertal, hvis regeringen også skal have alle sine støttepartier med i planen.

Holstebro

Buch om mangelfulde kræftundersøgelser: Det er pinligt, vi er ikke blevet inddraget, og det bør laves om

Kultur

Venø Festival: - Vi nærmer os udsolgt

Ulfborg/Vemb

Travlhed i pensionaterne: Må dagligt sige nej til hundeejerne

Annonce