Annonce
112

Varebiler blev brudt op

Tre varebiler blev natten til tirsdag ramt af indbrud. Arkivfoto: Søren E. Alwan

Lemvig: Tre varebiler, der alle holdt parkeret i den østlige del af Lemvig, blev natten mellem mandag og tirsdag ramt af indbrud.

Fra en varebil, der holdt parkeret på Nissumvej, er der forsvundet tre rundsave samt forskelligt værktøj.

Tyvene har også været på spil på henholdsvis Nørrebjerg og Nørreled. Fra varebilen på Nørreled er der forsvundet kølemiddel samt en tømningsstation til kølemidlet. Der er også blevet stjålet luftmålingsudstyr, en batteriboremaskine samt diverse værktøj.

På Nørreled er tyven stukket af med et svejseapparat, en vinkelsliber, en håndværkerradio, en elektrisk slagnøgle samt en skruemaskine. Ejerne af varebilerne har endnu ikke et endeligt overblik over, hvad der er forsvundet ved indbruddene.

Fremgangsmåden ved de to sidste indbrud har været den samme. Her har man lavet en stor ridse ved skydedøren og har på den måde kunnet låse bilen op, så man har kunnet komme ind i bilerne.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Hold fokus på batteritoget

Vi kunne onsdag læse her i avisen om en ny idé med en letbane mellem Vejle og Billund, som skulle erstatte tanken om en jernbaneforbindelse på strækningen. Gevinsten for Vestjylland skulle så være, at når det blev en letbane, så var den uafhængig af jernbanenettet, og dermed ville linjen til Billund ikke være det, der gjorde, at der ikke længere ville være direkte tog fra Struer og Holstebro til hovedstaden. Det vil en jernbaneforbindelse fra Vejle til Billund netop betyde, da alle passagerer fra Vestjylland så skulle skifte i Vejle. Nu er det velkomment med forslag, der sikrer, at der fortsat kan være direkte jernbaneforbindelser på tværs af landet, da det vil fratage mange lysten til at tage toget, hvis man ved, man skal ud i Vejle og vente på et nyt tog, hvor man så skal finde et sæde. Det er den behagelighed, at man kan sætte sig og så først rejse sig, når man er på hovedbanegården eller i lufthavnen, som gør, at det er attraktivt. Det allerbedste ville være, at der også kommer en elektrificering af forbindelsen mellem Struer og Vejle. Man må erkende, at det er tvivlsomt, der nogen sinde findes penge til det. Selv om den løsning fortsat er hovedmålet, så er det klogt, at Struer-borgmester Viggo Lynghøj alternativt arbejder på, at man så i det mindste får indført batteritog mellem Struer og Vejle. De kan kobles på det "almindelige" tog i Vejle, og dermed sidder man på samme sæde hele vejen til hovedstaden. På samme måde retur. Det er den løsning, der bør sættes fokus på, da det er den mest realistiske, hvis man opgiver de dyre elledninger på sporet fra Vejle til Struer. Samtidigt må man også sige, at det er en økonomisk helt urealistisk løsning at lave nye spor til Billund, uanset om det er tog eller letbane. Der er for få passagerer, der vil bruge dem til lufthavn og store arbejdspladser som Lego, fordi afstanden er for kort til, man først vil fragte sig hen til en station i stedet for at tage bilen direkte. Busser kan klare det behov, og dem kan man også sætte batteri på.

Annonce