112

Sidste år var rekord-sæson for turismen: Nu går aktører helhjertet ind i 2019-satsning

Turistchef Kristian Hansen kan glæde sig over den største procentvise fremgang af overnatninger ved vestkysten. Og turist-aktørerne styrker indsatsen i 2019. Foto: Jørgen Kirk
Overnatningerne satte rekord i 2018 med en fremgang med godt fem procent, og turistchefen roser turist-aktørerne for at gå helhjertet ind i en samlet satsning, der er styrket her i 2019.

Lemvig: 755.383 overnatninger.

Det er det tal, der er opgjort for turismen i Lemvig Kommune for 2018, og det er en fremgang på mere end fem procent. Det er faktisk den største procentvise fremgang, der har været langs hele den jyske vestkyst.

- Det er naturligvis ikke den samme volumen som de helt store ferie-destinationer langs kysten, siger turistchef Kristian Hansen, som er meget tilfreds med fremgangen af turister på de 35 kilometer kyst, Lemvig Kommune står for.

Sommerens gode vejr har smittet af på camping-overnatningerne.

- Men jeg glæder mig især over fremgangen på feriehuse, som generelt er den største overnatningsform på vestkysten. Vores fremgang skyldes de dygtige aktører i området. De er knivskarpe, og det er en fornøjelse at samarbejde om at skabe en skarp, attraktiv profil for området, siger turistchefen.

Og aktørerne har ikke tænkt sig at hvile på laurbærrene. Man har forberedt en historisk stor og fælles markedsførings-kampagne op til den nye turistsæson i år.

- Turist-aktørerne er gået sammen om en fælles markedsføring, der samlet set ikke bliver mindre end otte gange større end op til sidste års rekord-sæson. Vi har især i andet halvår af 2018 oplevet en imponerende opbakning fra erhvervet til at gå ind og løfte fælles indsatser, siger Kristian Hansen, som forklarer, at det er en opfølgning af den nye turist-strategi, der blev godkendt i turistforeningens bestyrelse og Lemvig Kommune i første halvår af 2018.

- Der blev sat en ambitiøs langsigtet kurs med en ny strategi, der skal sætte vores vestkyststrækning på kortet. Vi styrker døgnforbruget ved at synliggøre oplevelser, attraktioner og muligheder for shopping i baglandet.

Konkret har godt 25 turist-aktører indgået såkaldte partnerskabs-aftaler, som gør, at de investerer i markedsføring af området til gavn for dem selv og hele området.

Det er primært på det tyske marked, man satser.

Fødevarer fokuserer man meget på, og i år vil der være en helt ny lokal spiseguide, hvor en Michelin-kok fremviser områdets fødevarer, og man får et overblik over de lokale spisesteder.

0/0
Annonce
Lemvig For abonnenter

Sygeplejerske får stor hæder for at hjælpe nødlidende: Næste stop for 65-årige Anni Fjord er en flygtningelejr i Cameroun

Annonce
Annonce
Annonce
Lemvig

Løfte: Vi glemmer jer ikke

Erhverv For abonnenter

Aldrig oplevet før - solgte tre huse i samme by på en uge

Byens Bedste

Se lørdagens store show: De blev kåret som Byens Bedste

Lemvig

Nyt tiltag: Mand - find dig et fællesskab

112

Slange er tilbage hos sin ejer

Annonce