Annonce
TTH Herrer

TTH blev blæst bagover på 'Bette Balkan'

Christoffer Cichosz fik ikke et glædeligt gensyn med sin tidligere hjemmebane, da TTH tabte klart til Mors-Thy. Foto: Johan Gadegaard
TTH Holstebro faldt ned i et dyb, som holdet endnu ikke har været i i denne sæson, da de fredag aften tabte stort til Mors-Thy.

Thisted: Det var i den grad et bjerg, som skulle bestiges for TTH Holstebro.

Holdet var nede med syv mål efter en første halvleg, hvor defensiven var hullet som en schweizerost og hvor angrebsspillet var "helt igennem kummerligt", som Patrick Westerholm kaldte det efter opgøret. Derudover spillede de på en af ligaens mest larmende udebaner foran et hjemmepublikum og den berygtede fanklub 'Bette Balkan', som ikke havde tænkt sig at give TTH arbejdsro.

Det bjerg var holdet aldrig i nærheden af at bestige, dertil blev der ganske enkelt lavet for mange fejl. Afslutninger der blev sendt langt forbi, aftaler der ikke blev overholdt i forsvaret og en målmandsduo, som har været ligaens bedste, men som ikke var i nærheden af noget fredag aften. For da TTH Holstebro var ved at komme tilbage i 2. halvleg, gik selv de svageste afslutninger i mål.

- Vi blev kørt over. Fuldstændig. Mors spiller en flot kamp, og vi må bare sande, at vi intet ramte overhovedet, siger Patrick Westerholm.

Den finske cheftræner forsøgte ellers med et hav af forskellige opstillinger, men det var bare en af de dage, hvor TTH-afslutningerne tog overliggeren og gik ud, mens Mors-Thy havde stolpe ind. Og hvor Mors-Thy i øvrigt bare spillede langt bedre på samtlige parametre.

Annonce

Kampen i tal

Mors-Thy - TTH Holstebro 34-26 (16-9)

Primo Tours Ligaen, herrer

Stillinger undervejs: 3-1, 4-3, 7-5, 10-6, 13-8, 16-9, 19-12, 20-15, 23-18, 27-21, 30-23, 34-26.

Mål, MTH: Frederik Tilsted 7, Emil Bergholt 6, Jens Dolberg 6, Lasse Pedersen 5, Jacob Hessellund 4, Mads Hoxer 3, Jonas Gade 1, Erik Toft 1, Allan Toft Hansen 1.

Mål, TTH: Johan Meklenborg 5, Allan Damgaard 4, Nikolaj Enderleit 4, Kasper Kildelund 4 Magnus Bramming 3, Christoffer Cichosz 2, Kay Smits 2, Peter Balling 1, Niels Lindholt 1.

Udvisninger: MTH 3, TTH 2.

Tilskuere: 884 i Thyhallen.

Afklaret

Det var ikke en af de kampe, hvor omklædningsrummet blev splittet ad efter opgøret. Dertil var forskellen på de to hold simpelthen for stor under fredagens kamp.

- Når man taber så klart, så er man mere afklaret. Vi blev slået. Vi må tage det som en lærestreg, sige fuck det og så komme videre, siger Allan Damgaard.

Bagspilleren, som var en af sit holds bedste med flere gode offensive aktioner og et højt energiniveau, mener ikke, at der er grund til panik. Det bliver der dog, hvis ikke holdet viser, at de har lært af opgøret.

- Vi har Fredericia i næste opgør, som er en kamp, som minder meget om den her. En flok unge gutter med gåpåmod på en god hjemmebane, og der skal vi simpelthen præstere bedre. Jeg håber, at det her var en enlig svale siger Allan Damgaard, som mener at manglen på kynisme udelukkede et comeback.

Første udfald

TTH Holstebro har spillet en solid sæson indtil videre. På trods af mange nye spillere, så har holdet haft et solidt bundniveau, og der har ikke været tale om, at bunden er faldet ud af holdet. Indtil fredag aften.

Den finske cheftræner var overrasket, men også afklaret med, at TTH Holstebro aldrig fik sat stopklodsen i.

- Det er den første kamp i sæsonen, hvor jeg virkelig føler, at vi mistede konceptet. Det er i sidste ende min opgave, at finde en opstilling der fungerer, og det fandt jeg aldrig, siger Patrick Westerholm.

TTH Holstebro har chancen for at finde konceptet, og en opstilling der fungerer, igen på tirsdag, når de skal en tur til Fredericia. Det bliver i hvert fald svært at finde et lavere bundniveau, end tilfældet var fredag aften.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Lemvig

Løkke tilbage i Thyborøn i høj sol

Søndag ifølge For abonnenter

Søndag ifølge chefredaktøren: Hvis det kunne svare sig at køre på el, gjorde vi det allesammen

Jeg overvejer at købe en elbil. Eller rettere - jeg overvejer på et lidt useriøst plan, om jeg har grund til at overveje det på et lidt mere et seriøst plan. Den slags beslutninger tager tid. Tanken skal have lov at modnes i mit nordvestjyske sind, og selv om jeg efterhånden er klar til elbilen, er den måske ikke helt klar til mig. Sådan rent økonomisk. Min første bil var en Ford. En pilrådden Escort fra 1986. Det var den model, som blev produceret i Brasilien og som havde en 1,3 liters motor, der var lige så tørstig, som bilen var upålidelig. Jeg havde den i et års tid, inden jeg blev magelig og opgraderede den til noget mere driftsikkert. I løbet af det år bidrog jeg i helt ustyrlig grad til det, vi i dag kender som klimaforandringer. Det vil jeg godt beklage. Men vi var ikke klogere dengang - jeg var i hvert fald ikke. Det var min første bil, og følelsen af frihed var enorm der bag rettet, så den kørte nærmest i døgndrift. Modellen var ikke bare en benzinsluger. Den var også en af de sidste, som krævede fuldfed 98 oktan benzin - med bly, naturligvis. Og hvis udstødningen under det larmende, himmelblå vidunder nogensinde havde rummet et filter, så var det for længst udtjent, da jeg overtog ejerskabet. En familie i Lemvig havde bragt den tæt på bilkirkegården, og jeg sørgede for at sende den i graven med manér. Det passer selvfølgelig ikke helt, når jeg skriver, at vi ikke var klogere dengang. Det var i 90'erne, og selvfølgelig vidste vi alle, at bilernes udstødning ikke gjorde noget godt for miljøet. Klimaet fyldte bare ikke så meget i den offentlige debat og endnu mindre i hovedet på en ung mand bag rettet i sin første bil. Da jeg skiftede Forden ud, var jeg dog meget fokuseret på at købe en model med et mere diskret brændstofforbrug. Jeg kan desværre ikke prale af, at det var af ideologiske hensyn. Det handlede udelukkede om prisen. Den gamle Ford klarede omkring otte kilometer på en liter blyholdig benzin. Den nye tog blyfri og kørte en halv gang længere på en liter. Fremskridt. Siden har jeg haft en del forskellige biler, og hvert skifte har gjort det en smule mindre belastende for miljøet, at jeg tillader mig privatbilens luksus. Eller det bilder jeg mig i hvert fald ind. Jeg får hovedpine af at tænke på, hvad det kræver at regne det samlede "klimaaftryk" for en bil ud. Produktion, fragt og brændstof er slemt nok. Men tænk bare på den øgede velstand hos medarbejdere i fjerne lande, der har arbejdet med at producere bilen. Og deres øgede forbrug. Nej - det bliver for komplekst. Jeg holder mig til brændstoffet og polerer en smule på min falmende glorie. Min nuværende bil har alle tænkelige filtre og kører dejligt langt på literen. Det var faktisk årsagen til købet. Jeg er måske nok blevet små 25 år ældre, men når jeg skal være helt ærlig, så er det stadig den nederste linje i økonomien, der er afgørende for mit valg af køretøj. Vi skrev i denne uge om, at Holstebro Kommune ligger næstsidst bland landets kommuner, når man ser på, hvor stor en andel af bilerne, der er regulære elbiler. Det er der rigtig mange, rigtig gode grunde til. Elbilens begrænsede rækkevidde er ofte et argument for ikke at skifte. Jeg bruger selv samme argument. Men jeg ved også, at det ikke er helt sandt. Jeg er helt overbevist om, at jeg ville have skiftet min dieselbil ud med en elbil, hvis det var en økonomisk fordel for mig. Og jeg er næppe alene. Den samlede økonomi er afgørende for mange, når de køber bil, og lige så snart elbilen vinder i udregningen, så skal I bare se, hvordan vi alle - også i Nordvestjylland - er klar til at skifte forbrændingsmotoren ud. Mens vi venter på, at det også kan svare sig for pengepungen at køre på el, fortsætter jeg med at skamme mig en smule over mit bidrag til planetens opvarmning. Men kun lidt. For jeg har en stor tro på, at den teknologiske udvikling nok skal redde os alle sammen. Det er en mere behagelig tanke end det modsatte. Og udviklingen har da trods alt gjort det af med den blå røg fra min gamle Escort.

Annonce
var adsmtag = adsmtag || {}; adsmtag.cmd = adsmtag.cmd || [];