Annonce
Lemvig

Tre foreninger sammen om stærkt mediesamarbejde med Mediehuset Lemvig

Turistavisen Nordvestjylland vil fra næste år blive den officielle turistguide for området.
Handels og turistforeninger i Lemvig og Thyborøn går sammen med Jysk Fynske Medier om at markedsføre området
Annonce

Lemvig/Thyborøn: Events og aktiviteter i Lemvig Kommune skal nu markedsføres gennem et stærkt samarbejde, som er indgået mellem Lemvig Handel, Thyborøn Handel og Lemvig-Thyborøn Turistforening på den ene side og Jysk Fynske Medier i form af Mediehuset Lemvig på den anden.

De tre foreninger har tilsammen flere hundrede medlemmer i hele kommunen, og nu styrker man dette partnerskab.

- Vores medlemmer og hele området får ganske enkelt mest ud af, at vi indgår denne fælles og store markedsføringsaftale, lyder det samstemmende fra Palle Johansen fra Lemvig Handel, Casper Øgendahl fra Thyborøn Handel og Per Skaaning fra Lemvig Thyborøn-Turistforening i en pressemeddelelse.

Konkret betyder aftalen med Jysk Fynske Medier, at de tre foreninger får Turistavisen Nordvestjylland som officiel turistguide i 2020. Aftalen skal stille de to byer og hele området bedst muligt, når det gælder om at ramme de mange turister i området, og få budskabet om attraktive butikker, events og oplevelser ud til folk i nærområdet uden for kommunens grænser.

- Vi har ekstremt meget at byde på. Med denne koordinerede indsats og klar besked til vores medlemmer om fælles retning, så er vi ikke i tvivl om, at vi vil høste stort på aftalen næste år, lyder en udtalelse fra de tre formænd.

Turistavisen Nordvestjylland udgives inden påske. Der udgives et særligt event-, turist- og shopping-magasin i højsæsonen, og der laves helt nye bykort. Alt sammen på både dansk og tysk og med distribution til de mange gæster i lokalområde. Med aftalen følger også en særlig E-profil for de medvirkende annoncører, hvilket de tre formænd hilser velkomment som et supplement til den eksisterende online markedsføring.

Aftalen indeholder også fælles annoncer i medier længere sydpå i Jylland, lige som de tre foreninger sidder med i redaktionen af udgivelserne. Det er forhandlet hjem, at medlemmerne af de tre foreninger får særlige rabatter i pakken.

Hos Jysk Fynske Medier er man begejstret og fremhæver gennemslagskraften i at lave en koordineret pakkeløsning.

- Vi er glade for at indgå et samarbejde med de tre foreninger. Det er meget ambitiøst og vil utvivlsomt sætte hele området på landkortet, øge gæsternes tilfredshed og døgnforbrug og skabe yderligere vækst i området, siger salgschef Lars Thornvig fra Jysk Fynske Medier.

I praksis vil event- og handelschef Mai Lindgaard og chef for Kommunikation og Turisme Kristian Hansen være dialogpartner med Jysk Fynske Medier.

Medlemmer af alle tre foreninger opfordres til at bakke op om det nye samarbejde, hvor Jysk Fynske Medier vil indlede dialogen med butikker, attraktioner og alle interesserede her i december.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Struer

Flag for Benny og første skoledag

Annonce