Annonce
Navne

Svineproducenterne har fået ny formand

Kim Heiselberg er ny formand for Danske Svineproducenter. Pressefoto

Jeg brænder for at styrke kommunikationen til forbrugeren og opnå en større politisk og samfundsmæssig accept af vores produktion, siger Kim Heiselberg, der er ny formand for Danske Svineproducenter.

Formandsskifte: Danske Svineproducenters bestyrelse har valgt Kim Heiselberg fra Lyne ved Varde som ny formand. Han afløser Torben Hauskov, som gik af som formand ved generalforsamlingen i januar.

- Jeg vil være garant for, at vi står fast på vores meninger og samtidig skaber dialog, så vi løfter svineproduktion til nye mål. Desuden brænder jeg for at styrke kommunikationen til forbrugeren og opnå en større politisk og samfundsmæssig accept af vores produktion. Sidst men ikke mindst glæder jeg mig til fortsat at være med til at forme fremtiden for svineproduktionen i Danmark og arbejde for fair produktionsvilkår for de danske svineproducenter., siger Kim Heiselberg i en pressemeddelelse.

Jeppe Bloch Nielsen, "Vigård" ved Vejen, som blev valgt ind i bestyrelsen i januar i år, afløser Ulrik Volsgaard som foreningens næstformand. Endelig har bestyrelsen i dag suppleret sig med Claus Bruun Jørgensen, Tinglev, som det syvende bestyrelsesmedlem, hvorved bestyrelsen nu er fuldtallig.

Annonce

Opgaver uddelegeres

Men selvom Danske Svineproducenter nu har konstitueret sig, kommer opgaverne ikke til at hvile på Kim Heiselberg og Jeppe Bloch Nielsens skuldre alene. Bestyrelsen har nemlig valgt at fortsætte med den uddelegering af opgaver til de forskellige bestyrelsesmedlemmer, som bestyrelsen allerede indførte sidste år.

Til transportordfører er valgt Simon Høj, mens Jeppe Bloch Nielsen er valgt som avlsordfører. Til arbejdsmarkedsordfører er valgt formand Kim Heiselberg, og økonomiordfører er fortsat Knud Kjær Knudsen.

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Struer For abonnenter

SSP om ny indsats: - Man er så provokerende i sin adfærd, at det er fuldstændig ligegyldigt, om det er politiet, der kommer, eller ej

Leder For abonnenter

Prisen for teknologivirksomhedernes indtog

Jysk Fynske Medier, som også står bag udgivelsen af denne avis, offentliggør i dag, at koncernen lukker ugeavisen "Vinderup Avis". Lukningen sker som en direkte konsekvens af et faldende annoncemarked, som i flere år været med til at underminere grundlaget for at drive lokal, annoncefinansieret avis. Det er rigtig ærgerligt for lokalsamfundet, når der ikke længere er plads til avisen. Ligesom det er ærgerligt, når isenkræmmeren, bageren eller posthuset lukker på grund af for lav omsætning. Der er ikke noget positivt at sige om lukningen af avisen, som har sine rødder langt tilbage i 1900-tallet. Men for avislæsere og vogtere af det lokale demokrati og den lokale sammenhængskraft er Vinderup heldigvis stadig godt hjulpet. Vinderup ligger lige i smørhullet, hvor to medievirksomheder fortsat driver deres aviser. Dagbladet Holstebro udkommer selvsagt i området, ligesom Skive Folkeblad også interesserer sig for den del af Holstebro Kommune. Desuden kommer de to store ugeaviser Holstebro Onsdag og Skive Folkeblads "Midt på ugen" i området. Så vi kan godt pakke det værste sortsyn på nærdemokratiets vegne lidt til side. Men udviklingen vidner om, at der er sket et skred. Når annonceomsætningen flytter til det digitale område, flytter langt størstedelen desværre også ud af landet. I 2018 stod Google og Facebook alene for 61 procent af den digitale, danske annonceomsætning. Og modsat omsætningen i danske medievirksomheder, bruger Google og Facebook ikke deres penge til at skabe indhold, som styrker demokrati og sammenhængskraft i lokalområdet. Derfor har vi set en massiv konsolidering på ugeavismarkedet gennem flere år. I større byer, hvor der før var flere selvstændige aviser, er der kun en tilbage, og de mindste har det svært. Vinderup Avis udkommer for sidste gang om en uge, men Vinderup er stadig en vigtig del af Holstebro Kommune og en helt selvfølgelig del af dette dagblads dækningsområde.

Annonce