Annonce
Erhverv

Sukkerfri drikke får Cola-regnskab til at bruse over forventning

Sukkerfri sodavand øger amerikansk gigants omsætning, der er bedre, end analytikere havde forventet.

Kaffedrikke og sukkerfri sodavand har endnu engang forsødet den amerikanske sodavandsgigant Coca-Colas omsætning.

Det har resulteret i, at selskabets omsætning for juli, august og september er bedre, end analytikere havde forventet.

Det fremgår af Coca-Colas regnskab for tredje kvartal, skriver nyhedsbureauet Reuters fredag.

I perioden landede selskabet en driftsomsætning på 9,50 milliarder dollar. Analytikerne havde ifølge et estimat indsamlet af Bloomberg News ventet et resultat på 9,43 milliarder dollar.

Selskabet forsøger i disse år at supplere de klassiske sodavand som Coca-Cola, Fanta og Sprite med andre produkter.

Fremtidens usikre marked for sukkerfyldige drikkevarer har blandt andet fået selskabet til at satse særligt på sukkerfri produkter samt kaffe, te og vand.

Blandt andet har giganten sidste år købt kaffemærket Costa for fem milliarder dollar - svarende til cirka 33,5 milliarder kroner.

I år har sodavandsgiganten løftet sløret for nye produkter som "Coca-Cola Plus Coffee" (Coca-Cola plus kaffe, red.) samt drikkevarer i mindre pakker.

/ritzau/

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Struer

Nye afsløringer af sjusk og rod: Kommunens kort betalte for værtshusbesøg, boksebilletter og Apple Watch

Leder For abonnenter

Den socialdemokratiske pølsefabrik

Politik er sjældent kønt. Som den tidligere tyske rigskansler Bismark sagde: "Jo mindre folk ved om, hvordan man laver pølser og politik, jo bedre sover de." Det er sikkert ikke helt forkert. Der er næppe mange, der har fået væsentligt meget mere tillid til landets politikere efter at have set den mail, som blev lækket fra Socialdemokratiet omkring de forestående forhandlinger om en ny kommunal udligningsordning. Her fremgår det, at finansministerens særlige rådgiver sammen med to ledende medarbejdere i AIA (Socialdemokraternes informationskontor red.) skal stå for ”historier på Venstre (…) på baggrund af svar fra forhandlinger og andet”.” Med andre ord; regeringens folk skal angribe Venstre på sociale medier og i rigtige medier, mens man samtidig forhandler med dem. Man fristes naturligvis til at spørge, hvorfor dog begynde at angribe sin forhandlingspartner, mens man forsøger at lande en aftale i et fortroligt rum? Men det svar får man aldrig som et rigtigt svar, der giver nogen objektiv mening uden for Christiansborgs tykke mure. Sådan er politik åbenbart bare. Sådan er det at lave pølser. Nu er Socialdemokraterne næppe ene om at have strategier for, hvordan man bedst mulig nedgør og forsøger at ydmyge sine politiske modstandere. Man kan dog med rette undres over, at det skal ske ved at bruge skattebetalte personlige rådgivere og statsfinansierede partiapparater til at lave smudskampagner. I tilfældet Socialdemokraterne kan det desuden virke helt overflødigt. Modsat Venstre har partiet jo vist, at det faktisk godt kan lade sig gøre at have en et-parti regering, der ikke hele tiden balancerer på randen af sammenbrud. Læg dertil at oppositionen anført af Venstre satdig virker som om, at den ikke har nogen form for selvstændig politik. Det værste i mail-sagen er dog, at udligningsreformen faktisk er rigtig vigtig for kommunerne, der hver dag forsøger at levere den mest borgernære service til landets borgere. De har fortjent en mere seriøs indgang til udligningsspørgsmålet end et stykke absurd politisk skuespil anført af Socialdemokraterne.

Annonce