Erhverv

Solo-konkurs koster ikke arbejdspladser i Holstebro

Kim Stendys der ejer Fashionshopping, ærgrer sig over en mulig konkurs hos Solo Company. Foto: Morten Stricker.
Kim Stendys, der er indehaver af Fashionshopping i Holstebro, ærgrer sig over, at Solo Company er under konkursbehandling. Men det får ikke konsekvenser for web-virksomheden i Holstebro.

Holstebro: Tilbage i 2017 lukkedes dametøjsbutikken Solo Concept i gågaden i Holstebro.

Torsdag kom meldingen om, at kæden Solo Company nu er under konkursbehandling.

Der er ikke længere en Solo-butik i Holstebro. Men firmaets webshop er udliciteret til Fashionshopping på N.P. Thomsens Vej i Holstebro.

Holstebro-firmaet har ikke mindre end 40 forskellige brands og mærker, hvor det har ansvaret for webhandlen.

- Det er altid ærgerligt, hvis nogle må gå konkurs. Det er vi kede af, men det får ikke alvorlige konsekvenser for os. Solo er et af 40 mærker hos os. Jeg håber meget, at de finder en løsning, så brandet kan leve videre, siger indehaver Kim Stendys.

Med 40 samarbejdspartnere er Fashionshopping ikke afhængig af et enkelt firma eller mærke. Det kommer ikke til at koste arbejdspladser hos Holstebro-firmaet, der de seneste fire år er blevet kåret som gazellevirksomhed af Dagbladet Børsen på grund af høj vækst.

- Der er en løbende udskiftning, når vi har 40 forskellige mærker, men Solo har et fint salg på nettet, så vi er ærgerlige over at miste det, hvis det ender med konkurs, siger Kim Stendys, der til gengæld kan glæde sig over en markant tilgang fra Noa Noa.

0/0
Annonce
Erhverv For abonnenter

Ausumgaard omlægger til økologisk planteavl

Erhverv

Åbner kontor i Struer: Dorte vil hjælpe små og mellemstore virksomheder

Erhverv

Købmanden holdt rejsegilde: Sammen er de stærke i Asp

Erhverv

Lokal bank leverer historisk kvartalsregnskab

Erhverv For abonnenter

4 gode tips, hvis man ønsker at tabe sig

Erhverv For abonnenter

Godt for svinebønder - skidt for forbrugerne: Syge grise i Kina udløser eksplosive prishop

Prisen på svinefars til frikadeller og nakkekoteletter til grillen har taget et ordentligt spring opad i de seneste uger, og forklaringen skal findes i Kina. Sådan lyder det samstemmende fra de to største dagligvarekæder Coop og Salling Group. Hos Coop melder informationsdirektør Jens Juul Nielsen om prisstigninger på svinekød på 10 procent. I Salling Group, der står bag Bilka, Føtex og Netto, melder pressechef Kasper Reggelsen ligeledes om højere priser på produkter, der indeholder svinekød. Kina, som er verdens største producent og forbruger af svinekød, er lammet af den alvorlige afrikanske svinepest, der vurderes at have ramt næsten en tredjedel af den kinesiske produktion. - Det er på en trist baggrund, men det er en stor fordel for de danske svineproducenter, der har set en meget kraftig stigning i noteringen på svinekød, siger Klaus Kaiser, erhvervsøkonomisk chef i Seges, landbrugets videnshus i Aarhus. Efter katastrofalt lave priser i 2018, der kastede mange svineproducenter ud i konkurs, er prisen steget voldsomt siden nytår. Ved indgangen til 2019 fik en landmand 8,30 kroner pr. kilo gris, der blev leveret til slagterikoncernen Danish Crown. I denne uge lå prisen på 10,80 kroner, og mandag stiger den yderligere til 11,10 kroner pr. kilo. Det er en stigning på 34 procent siden nytår. - Vi skal tilbage til 2001 for at se en tilsvarende kraftig stigning, så det er helt ekstraordinært. Vi forventer også, at priserne vil forblive på et højt niveau og måske endda stige yderligere, inden man får styr på det i Kina, siger Klaus Kaiser.

Erhverv

Torvehallen er solgt - nu skal bygningen gøres klar til nyt liv

Erhverv

Forpagteren forlod stedet: Biograf-restaurant midlertidigt lukket

Annonce