Annonce
Holstebro

Slagteriet vil give 10.000 kroner for et logo

- Hvis man spørger Slagteriet om, hvad der vil karakterisere et vinderlogo, så er svaret enkelt: Det må meget gerne være enkelt og udstråle en klar grafisk idé, siger Slagteriets nye direktør Pia Stræde Palmelund. Foto: Morten Stricker
De næste uger håber direktør Pia Stræde Palmelund, at mange Holstebro-borgere i alle aldre vil tegne forslag til Slagteriets kommende logo.

Holstebro: Den nye selvejende institution Slagteriet udskriver nu en designkonkurrence om et nyt logo.

- Vi inviterer simpelthen Slagteriets aktører, borgerne i Holstebro og omegn samt andre interesserede udefra til at deltage i en åben designkonkurrence, hvor vinderen kan være heldig at vinde et honorar på 10.000 kroner, fortæller direktør i Slagteriet, Pia Stræde Palmelund, i en pressemeddelelse.

Konkurrencen kører frem til og med fredag 14. februar klokken 23.59, og alle kan deltage – både store og små, amatører og professionelle. Er man interesseret, kan man på Slagteriets hjemmeside læse mere om konkurrencen, og hvor man skal sende forslaget hen.

I slutningen af uge 8 vil vinderen af designkonkurrencen blive offentliggjort.

Annonce

Det må gerne være enkelt

Pia Stræde Palmelund kunne godt tænke sig et enkelt logo med en klar grafisk idé, som udstråler Slagteriets DNA. Som er genkendeligt, og som vil kunne anvendes på mange forskellige platforme. Man kan også supplere sit logo-forslag med et slogan, hvis man mener, at dette er et vigtigt supplement til ens forslag. Det er dog ikke et krav.

- Som deltager må man forvente, at Slagteriet forbeholder sig ret til eventuelt at kombinere og efterbehandle indkomne forslag. Bruger vi delelementer fra et forslag, så vil dette selvfølgelig også blive honoreret, dog ikke med det fulde beløb, siger Pia Stræde Palmelund.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Lyden af image-tab

Mens Struer Kommune forsøger at markedsføre sig som Lydens By, er det lige nu lyden af den ene dårlige historie efter den anden, som rammer byen og ikke mindst dens borgere. I januar var det den tidligere kommunaldirektør Mads Gammelmark, der kom i søgelyset, da det kom frem, at han havde brugt det kommunalt udleverede kreditkort til utal af privathævninger. Op til sidste weekend blev havnechefen så fritaget for tjeneste, da kommunen havde ”mistanke om uretmæssigheder i ansættelsen", som formuleringen lød. Og tirsdag var den gal igen, igen. Nu kom det frem, at flere chefer i kommunen havde brugt deres kommunale kreditkortet til formål, det er mere end vanskeligt at se det kommunale formål med. Hvorfor skal skatteyderne eksempelvis betale for et barbesøg i Vejle? Ret skal være ret, det er ude i småtingsafdelingen, at der er fundet uregelmæssigheder for i den seneste sag, der er kommet i kølvandet på Gammelmark-sagen. Men den er sammen med de andre sager med til at tegne et billede af, at der ikke har været ret meget styr på bilagene i kommunens top. Tidligere borgmester Mads Jakobsen (V) ærgrer sig forståeligt nok over sagerne:"Der sker rigtig mange gode ting i Struer, og det her kommer bare til at skygge for det, og det, synes jeg ikke, Struer fortjener”, siger han gårsdagens avis. Det har Mads Jakobsen ret i. Borgerne fortjener det hvert fald ikke. De har ikke kommunale kreditkort, og de har intet ansvar for den svigtende kontrol. Borgerne kan bare se til, mens deres kommune bliver sat i forbindelse med den ene dårlige sag efter den anden, som involverer personer, der har siddet i betroede offentlige stillinger. Retfærdigt eller ej, så koster sagerne i form af et stort overtræk på kommunens image-konto. Man må for borgerne håbe, at der ikke ligger flere skeletter og venter på at falde ud af de kommunale arkivskabe, og at en ny kommunaldirektør kan være med til at få sat en stopper for problemerne. Der er trods alt en grænse for, hvad man kan holde til at høre på og om - også i Lydens by.

Danmark

Sådan undgår du at få coronavirus: Tag bare til Norditalien, men kram ikke en italiener

Annonce