Annoncørbetalt indhold

Skab godt indhold til din hjemmeside

Annonce

Dette indhold er sponsoreret

Hvis du ejer en hjemmeside, så har du helt sikkert arbejdet med indhold på en eller anden vis. Enten direkte hvor du selv har skabt indhold eller hvor du har skulle koordinere din webudvikler til, at skabe noget indhold til din hjemmeside. Hvis dette skulle være tilfældet, så kender du har du sikkert også rodet lidt med tekstforfatning, billeder, video, GIFs og lignende typer af content. Spørgsmålet er nu hvordan man kan integrere godt content til din hjemmeside.

1) Skab fængende indhold

Hvis du gerne vil engagere dine besøgende på din hjemmeside, så er det vigtigt at du har noget fængende content. I teorien har alle typer af content muligheden til at være engagerende, men nogle typer af content vil finde det lettere end andre typer af content. F.eks. er det muligt at skabe en fængende tekst, men dette vil være meget sværere at skabe fremfor en fængende video.

I mange tilfælde vil det derfor være oplagt at anvende videoproduktion til, at skabe noget mere engagerende indhold og diversitet på hjemmesiden. Fordelen ved videoproduktion er, at man hurtigt kan fange seeren og derved gøre et betydningsfuldt indtryk.

2) Videomateriale

Videomateriale er rigtig effektivt til at engagere seeren ved at anvende lyd og det visuelle aspekt. Derfor kan man hurtigt skabe en historie og komme frem med et budskab. Dog kan kvaliteten og effektiviteten af video variere meget fra sted til sted og derfor er det vigtigt, at researcher videoproduktionsselskaber forinden.

Når du finder et godt produktionsselskab, er det vigtigt, at du er ledig til kommunikation. I værste tilfælde kan din forestilling fra videoen være helt forskellig fra slutresultatet, hvis du ikke har været ind over forløbet. Derfor kan det anbefales at spørge videoproduktionsselskabet om hvordan forløbet vil foregå, så du ikke vil blive mødt af negative overraskelser.

3) Tekstforfatning

Tekstforfatning er noget af det hurtigste man kan starte med når det gælder indhold til hjemmesiden. Til gengæld kan det dog være meget svært at skabe godt indhold hvis man ikke har meget erfaring indenfor tekstforfatning. Tekstforfatning kan variere meget og kan være alt fra generisk indhold til tekst som skal fremme et følelsesmæssigt budskab.

Hvis man skal fortælle om sit brand, sin historie, ens værdier og lignende, så kan det godt betale sig at få en professionel tekstforfatter i gang. Denne person vil have meget mere erfaring med denne type opgave og ved hvordan modtageren vil reagere når man læser teksten.

4) Billeder og infografik

Udover tekst og video kan statiske billeder og infografik også være meget fængende. Hvis konteksten giver mening og billedet er af høj kvalitet, så dette kunne fremme dit indhold på en helt anden måde end ren tekst. Billederne og infografikken vil hjælpe dine læsere med, at få dine vigtige pointer igennem med det samme, samt engagere læseren endnu mere.

Ofte anvendes billeder til at understøtte billeder eller omvendt. Sammen kan de fremme pointen og skabe bedre engagement blandt læseren. Infografikken anses ofte som en blanding, da man både anvender tekst og billeder her. Disse infografikker anvendes dog ofte til at få de vigtigste pointer igennem til læseren.

Dette indhold er sponsoreret

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.