Annoncørbetalt indhold

Saml dine lån, så du kan spare mere op - nye forbrugertrends blandt danskerne

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

På trods af, at Danmark står over for en delvis genåbning af samfundet i foråret, har corona-udbruddet medført en ny række forbrugertrends. Spørgsmålet er, om de er kommet for at blive? Dels har nedlukningen og hjemsending tvundet danskerne til at ændre adfærd og omstrukturere deres hverdag, hvilket har bragt mange i en usikker økonomisk situation. Med krisen har danskerne også fået øjnene op for nye værdier, som blandt andet inkluderer analoge hobbyer og kvalitetstid med de nærmeste. Det sætter tanker i gang om, hvordan vi vil leve vores liv på den anden side af corona-tilværelsen - og om danskerne vil holde fast i de forbrugertrends som corona har medfødt.


Annonce

Danskerne sparer op som aldrig før

Mens corona stadig hænger som en sky over os danskere og resten af verden i 2021, er spekulationerne fortsat, hvad corona-pandemien vil bringe af økonomiske konsekvenser. I den forbindelse er det helt naturligt, at man tager sine forholdsregler. I økonomisk forstand holder danskerne på pengene som aldrig før som et resultat af den usikre fremtid. Mens opsparingerne boomer, lider forretningerne, der kun for nylig har fået grønt lys af regeringen. Spørgsmålet er, om det på sigt er skadeligt for det danske samfund, at kun få spytter penge i samfundsøkonomien på nuværende tidspunkt. Er din privatøkonomi meget ramt af krisen?Saml dine låni et samlelån; Mange har typisk gæld hos flere forskellige låneudbydere, hvor de betaler renter hos hver enkelte. Med et samlelån, vil du få en lavere rente og hermed få et billigere lån.


Lokal forankring

I en tid, der er præget af krise og usikkerhed på samfundsplan, er det naturligt, at vi mennesker søger mod basale behov som sikkerhed, tryghed, nære relationer og mening. Vi bliver særligt optaget af at sikre vores økonomi og komfort - og vi prioriterer det nære; familien, nærmiljøet og lokalsamfundet. Den søgen kommer særligt til udtryk gennem danskernes forbrug. Der er aldrig blevet talt så højt om at støtte de lokale - og særligt om at støtte den selvstændige forretning, der ligger lige om hjørnet frem for den store kædeforretning. Danskerne holder desuden ferie i Danmark som aldrig før. Dette er en udvikling, der viser samfundsånd og på sin vis vil være en sund adfærdsændring at tage med sig på den anden side af corona-tilværelsen.


Digitale vaner og indkøb

Siden corona først kom til Danmark, har regeringen og sundhedsmyndighederne prædiket om at holde afstand. Sidenhen fulgte nedlukningen af de fysiske forretninger, som kun lige har fået grønt lys af anden omgang. Overordnet har corona betydet en kæmpe omlægning i danskernes forbrugsvaner på den måde, de shopper og handler dagligvarer. Måltidskasser bliver solgt i stor stil, og måltidskasse- og online-dagligvare-giganter som Nemlig.com og Aarstiderne har fordoblet deres omsætning, mens den fysiske detailhandel stadig kæmper med at komme af med varer fra efterårs- og vinterkollektionerne.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.