Annoncørbetalt indhold

Sådan optimerer du din hjemmeside

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

I dag foregår stort set alt på nettet. Både handel, kommunikation, arbejde, studie og fritid eksisterer på de samme digitale platforme, og vi forventer derfor utrolig meget af hjemmesider og webshops, fordi vi er vant til at begå os på nettet dagligt. Det er derfor særligt vigtigt for en virksomhed at have styr på deres hjemmeside, da det er her, førstehåndsindtrykket af virksomheden dannes. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din nuværende hjemmeside lever op til de mange krav, eller hvis du skal til at oprette og lancere en helt ny hjemmeside, så er det en god idé at læse videre her i artiklen.


Annonce

Data er nøglen

Når det handler om din hjemmeside, så er der intet, der er vigtigere end data. Det er datagrundlaget, der giver dig indsigter og viden om dine kunder og deres præferencer, som netop er nøglen til at opnå succes med din hjemmeside. I den forbindelse kan det være værd at overveje de såkaldte umbraco forms, som er et online værktøj, hvor du kan oprette både simple formularer, komplicerede spørgeskemaer og avancerede workflows til din hjemmeside. Her kan du indsamle masser af data om dine brugere og efterfølgende behandle den indsamlede data, som du kan bruge til at målrette din hjemmeside mod bestemte målgrupper og kundesegmenter.

Prioritér dine budskaber

Som nævnt ovenfor fungerer din hjemmeside som et slags førstehåndsindtryk for hele virksomheden. Det er et indtryk, der ikke kan laves om igen, fordi det kun sker én gang. Det er derfor vigtigt, at du prioriterer dit indhold på hjemmesiden, således det første brugeren ser, når de tilgår hjemmesiden, er dit hovedbudskab. Med det mener vi, at brugeren ikke skal være i tvivl om, hvad din virksomhed handler om, og hvem afsenderen af hjemmesiden dermed er. Det skal samtidig også fange brugerens opmærksomhed og fremstå inspirerende og dragende, således brugeren har lyst til at scrolle videre. Herefter handler det om, at resten af hjemmesiden skal kunne fastholde brugeren, og her er design og grafik i hovedsædet.

Overskueligt design

Hovedreglen for en succesfuld hjemmeside er, at den skal være enkel, overskuelig og lækker i designet. Der må gerne være lidt luft i designet, da det skaber en ro, der giver brugeren lyst til at blive hængende og udforske hjemmesiden. Det er derfor fordelagtigt, hvis du undlader at indsætte for mange iøjnefaldende farver, vild grafik og forskellige skrifttyper. Din virksomheds brand og indhold skal gerne gå hånd i hånd med din hjemmesides grafik og design, således brugeren oplever en sammenhæng, når de navigerer rundt på hjemmesiden. Det er derfor også vigtigt, at det er nemt for brugeren at klikke sig rundt på hjemmesiden, og der må ikke være for mange kringlede genveje og undermenuer, da det skal være let at komme tilbage til udgangspunktet. Hvis du har en webshop integreret i din hjemmeside, vil et overskueligt design også være behjælpelig for at gøre indkøbsoplevelsen lettere og hurtigere for kunden.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.