Annonce
Holstebro

Preben følte sig snydt af Bilka og skrev et læserbrev: Nu er det hele endt lykkeligt

- Da jeg så det elektroniske prisskilt med 20 kroner for fem spegepølser, tænkte jeg, at det måtte være for at bekæmpe madspild. Men det viste sig så, at prisskiltet stod forkert, siger Preben Madsen. Foto: Christian Gnutzmann
Det var en fejl i prisskiltene og en efterfølgende dårlig håndtering, der fik Preben Madsen til at skrive et læserbrev, som fik masser af opmærksomhed.

Holstebro: Fem spegepølser har hen over weekenden fået mere opmærksomhed, end den slags plejer at få.

De var nemlig omdrejningspunkt i et læserbrev skrevet af 75-årige Preben Madsen fra Holstebro. Han følte sig i høj grad snydt af Bilka.

Prisskiltet på de fem spegepølser sagde en 20’er for alle fem, men da han kom hjem og fik nærlæst kvitteringen, kunne han se, at han havde betalt 125 kroner for herlighederne.

Annonce

Så måtte han igen sætte kursen mod Bilka, men der var ikke noget at gøre i første omgang. Pølserne lå trygt hjemme i køleskabet hos Preben Madsen, og så kunne butikken ikke give ham pengene tilbage. Og så satte han til tasterne.

- Jeg var irriteret og følte mig snydt. Samtidig var jeg helt sikker på, at jeg havde ret, og her var læserbrevet for mig at se et redskab til at gøre opmærksom på min sag, siger Preben Madsen.

- Jeg havde ikke et stort behov for, at alle skulle høre om episoden, men jeg ville gerne gøre opmærksom på det, og derfor syntes jeg, det var bedre at sende et læserbrev frem for en mail direkte til Bilka.

Masser af opmærksomhed

Men han endte med at gøre en masse mennesker opmærksom på det. Og selvom han ikke havde forestillet sig, at læserbrevet ville give anledning til den mindste form for debat, har det fået mange til tasterne.

I alt har 140 kommenteret læserbrevet på Facebook, og mere end 23.000 har set læserbrevet på Dagbladets hjemmeside.

Der var dem, der bakkede op.

”Typisk hos Bilka” og ”Vælg dine indkøbssteder med omhu”, lyder nogle af kommentarerne på Facebook.

Og så har der været dem, der har rystet på hovedet. De fleste af kommentarerne hører under denne kategori, hvor personerne bag ordene giver udtryk for, at en fejl på prisskiltet trods alt ikke er verdens undergang, men nærmere noget man burde lade passere.


De har håndteret det rigtig godt her i anden omgang, og jeg har fået en god kompensation for besværet, så jeg er meget godt tilfreds med Bilka, og jeg kommer bestemt til at handle der igen

Preben Madsen


Men selvom læserbrevet er nået vidt omkring, er det kun en brøkdel af opmærksomheden, der har fundet vej ind i stuen hos Preben Madsen.

- Jeg har ikke selv Facebook eller andre sociale medier, men min datter har sendt mig nogle af kommentarerne, siger han.

Og her preller de negative kommentarer af.

- De, der synes, at jeg skulle have ladet det ligge, kunne jo også bare have ladet læserbrevet ligge. Men jeg hidser mig ikke op over, at nogle er uenige, jeg lader bare vær med at læse det, og så koncentrerer jeg mig om dem, der har været mere positive, siger Preben Madsen.

Annonce

Fik penge og pølser

Som et svar på Preben Madsens læserbrev håbede varehuschefen i Bilka, at Preben Madsen endnu en gang ville lægge vejen forbi, så der kunne findes en løsning.

Den løsning er nu fundet, og det er endt lykkeligt for Preben Madsen. Han har nemlig fået pengene tilbage og lov til at beholde spegepølserne.

- De har håndteret det rigtig godt her i anden omgang, og jeg har fået en god kompensation for besværet, så jeg er meget godt tilfreds med Bilka, og jeg kommer bestemt til at handle der igen.

Han fortryder derfor ikke, at han sendte læserbrevet, selvom han medgiver, at det ikke var verdens største debatemne.

- Jeg fik gjort opmærksom på, at jeg ikke syntes, Bilka havde håndteret det godt nok, så jeg fortryder slet ikke. Men jeg kommer til at være lidt mere opmærksom på prisskiltene i fremtiden, siger han

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce