Annonce
Håndbold

Nordsjællandsk point øger presset på LTH

Nordsjælland Håndbold holder liv i nedrykningsdramaet med et point mod Fredericia tirsdag aften. Arkivfoto: Claus Bech/Ritzau Scanpix

Helsingør: Bundholdet i herrernes håndboldliga fik et hårdt tilkæmpet point i bunden, da Nordsjælland-målvogter Frederik Andersson i en hæsblæsende afslutning tog Martin Bisgaards afslutning og sikrede slutresultatet 25-25 mod Fredericia.

Dermed øgede nordsjællænderne presset på Lemvig-Thyborøn Håndbold før deres kamp i aften på udebane mod Århus Håndbold. Med Nordsjællands ene point er LTHs forspring til sidstepladsen igen nede på et enkelt point, og dermed er der lagt op til en spændende afslutning på grundspillet.

Nordsjælland mangler at spille seks kampe, mens vestjyderne har syv kampe tilbage. Hvis de to hold ender a' point tager Lemvig-Thyborøn den direkte nedrykning, da Nordsjælland er bedst indbyrdes.

- Vi skal til at vinde nogle håndboldkampe, hvis vi vil blive i ligaen. Det ene point er bedre end nul, men jeg ville gerne have haft begge point i dag. Også fordi jeg synes, vi er det bedste hold på dagen, siger Nordsjællands Jesper Dahl, der scorede seks mål, til TV 2 SPORT.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Hold fokus på batteritoget

Vi kunne onsdag læse her i avisen om en ny idé med en letbane mellem Vejle og Billund, som skulle erstatte tanken om en jernbaneforbindelse på strækningen. Gevinsten for Vestjylland skulle så være, at når det blev en letbane, så var den uafhængig af jernbanenettet, og dermed ville linjen til Billund ikke være det, der gjorde, at der ikke længere ville være direkte tog fra Struer og Holstebro til hovedstaden. Det vil en jernbaneforbindelse fra Vejle til Billund netop betyde, da alle passagerer fra Vestjylland så skulle skifte i Vejle. Nu er det velkomment med forslag, der sikrer, at der fortsat kan være direkte jernbaneforbindelser på tværs af landet, da det vil fratage mange lysten til at tage toget, hvis man ved, man skal ud i Vejle og vente på et nyt tog, hvor man så skal finde et sæde. Det er den behagelighed, at man kan sætte sig og så først rejse sig, når man er på hovedbanegården eller i lufthavnen, som gør, at det er attraktivt. Det allerbedste ville være, at der også kommer en elektrificering af forbindelsen mellem Struer og Vejle. Man må erkende, at det er tvivlsomt, der nogen sinde findes penge til det. Selv om den løsning fortsat er hovedmålet, så er det klogt, at Struer-borgmester Viggo Lynghøj alternativt arbejder på, at man så i det mindste får indført batteritog mellem Struer og Vejle. De kan kobles på det "almindelige" tog i Vejle, og dermed sidder man på samme sæde hele vejen til hovedstaden. På samme måde retur. Det er den løsning, der bør sættes fokus på, da det er den mest realistiske, hvis man opgiver de dyre elledninger på sporet fra Vejle til Struer. Samtidigt må man også sige, at det er en økonomisk helt urealistisk løsning at lave nye spor til Billund, uanset om det er tog eller letbane. Der er for få passagerer, der vil bruge dem til lufthavn og store arbejdspladser som Lego, fordi afstanden er for kort til, man først vil fragte sig hen til en station i stedet for at tage bilen direkte. Busser kan klare det behov, og dem kan man også sætte batteri på.

Annonce