Annoncørbetalt indhold For abonnenter

Nettets muligheder: Indret din hverdag med smarte apps

Internettet kan bruges til mange forskellige ting. Det er muligt at søge efter brugbar og faglig information, finde underholdning og kommunikere - alt sammen online. Ved et enkelt klik kan vi i dag få adgang til alt det, hjertet begærer, og det giver muligheder for brugerne.

Internettet tillader os at være i kontakt med hinanden - også når vi ikke geografisk er samme sted - og det åbner muligheder for, hvordan kulturer, mennesker og traditioner mødes. Følgende giver artiklen bud på, hvordan man netop kan bruge internettet på forskellige måder gennem specifikke hjemmesider og applikationer.

Underholdning

Hvad, der definerer "underholdning", varierer fra person til person. Hvor det før blot var muligt at blive underholdt igennem de store, kommercielle tv-kanaler, er underholdningen i dag spredt ud på mange forskellige platforme. Måden hvorpå vi forstår underholdning, socialisering og kommunikation er i dag blevet tæt forbundet.

Et eksempel på, hvordan begrebet "underholdning" er blevet fortolket, takket være internettets eksisteren, er hjemmesiden og applikationen Chililay. På www.chililay.com eller på den tilsvarende app, der kan downloades til telefonen, kan man logge på med sin Facebook-konto og få adgang til et hav af oprettede fester.

Vi bruger i høj grad internettet til at søge underholdning på nye måder, og Chililay er en kreativ og anderledes måde at komme i kontakt med mennesker på. Applikationen giver alle brugere adgang til de fester, der oprettes, og det er dermed en social applikation, som samler underholdning og socialisering på ét sted.

Information

Brugere af internettet ved, at internettet for mange er den foretrukne kilde til information. Ved en enkelt søgning på Google finder man mange bud på hjemmesider, der tilbyder den information, man søger - og da er det blot, at man selv skal tage stilling til, hvilken mulighed, der appellerer mest til én. Aviserne har i mange år været kilde til information, guides, oversigter og meget andet, men i dag findes dén information på nettet.

Et eksempel fra aviserne, som er blevet "internaliseret", er den daglige eller ugentlige tv-guide, som giver en oversigt over, på hvilken kanal - og hvornår - et givent program sendes. På www.tvtvtv.dk finder man i dag denne guide online. På www.tvtvtv.dk finder man en oversigt over, hvad der sendes på udvalgte kanaler på den givne dag, men her kan man også tilføje flere kanaler og få overblik over, hvad der sendes de kommende dage.

Oplysning

Oplysning og gennemsigtighed er en stor del af, hvordan samfundet ideelt set opfattes. Gennemsigtighed er ét af de vigtigste punkter på dagsordenen for mange store, multinationale firmaer og - ikke mindst - for den siddende regering. På internettet bliver forståelsen af gennemsigtighed omend noget sløret, da der findes mange falske måder at fremstille en hjemmeside som troværdig på.

www.biggrey.com har taget denne problematik op og ønsker at hjælpe hjemmesider og webshopejere til at opnå den troværdighed, som kræves af kunderne for at kunne få succes online. Biggrey "stempler" en hjemmeside med et kvalitetsstempel, der står for sikring af troværdighed og tilfredshed. Brandet og godkendelsen kan genkendes på den lille, hvide elefant. Et firma som Biggrey kæmper mod falske hjemmesider, der prøver at narre bestemte målgrupper, og det gør det i sidste ende nemmere at opnå information og brugbar oplysning på nettet.

Handel og service

Internettet bruger vi i høj grad også til handel og service. Skal vi finde en troværdig og effektiv maler, der kan male gavlen på huset eller en murer, der kan fikse en lille sydvendt terrasse - så bruger vi danskere ofte internettet. Ifølge Danmarks Statistik handler 3.4 millioner danskere på nettet, det være sig tjenester eller varer. Det er mere end nogensinde relevant at være butik for sine kunder fysisk og på nettet, da det er her brugerne bruger fritiden. Har man oprettet en hjemmeside for sit firma, er det ensbetydende med, at man er et moderne og tidssvarende firma, som er i øjenhøjde med sine kunder.

Andre hjemmesider samler flere hjemmesider under én paraply, som giver brugeren mulighed for at indhente tilbud. Et eksempel er www.fotograf-priser.dk, hvor brugeren indtaster kontaktinformation, der sendes videre til et udvalg af fotografer, som derefter sender lidt information og en pris på, hvad den givne opgave kunne koste.

Der findes et utal af hjemmesider som www.fotograf-priser.dk, hvor brugeren kan læne sig tilbage og få arbejdet gjort for sig, og det tyder på, at firmaer responderer på det faktum, at vi er vilde med at handle online.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

0/0