Erhverv

Mediekoncern får ny formand

Per Westergård er ny bestyrelsesformand for Jysk Fynske Medier. Arkivfoto: Flemming Krogh

Jysk Fynske Mediers tidligere chefredaktør Per Westergård er ny formand for koncernen, der er Danmarks næststørste privatejede medievirksomhed.

Han afløser Vejle-advokaten Gert Eg, der fremover skal dele næstformandskabet med Esbjerg-advokaten Arne Paabøl Andersen.

- Jeg sender en utroligt spændende opgave videre. Det er en virksomhed, som er i god form og som har en række udviklingsinitiativer i gang, siger Gert Eg.

Skiftet er uden overraskelser, for formandsposten i Jysk Fynske Medier går på skift mellem ejerne i koncernen hvert andet år. Det blev aftalt, da virksomhederne Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier fusionerede til Jysk Fynske Medier i 2015.

- Man skal gerne kunne mærke, at der kommer en ny formand til. Ellers giver det ikke mening. I forhold til mine forgængere på posten er jeg en meget rendyrket medieperson, der har haft hele sin erhvervsmæssige karriere i medieverdenen, siger Per Westergård.

Han stoppede som chefredaktør i 2016 og har i dag flere bestyrelsesposter, blandt andet som formand for Constructive Foundation, der arbejder for konstruktiv journalistik. I 2018 udgav Per Westergård og mediesociologen Søren Schultz Jørgensen bogen "Den journalistiske forbindelse" om, hvordan nyhedsmedier genopfinder deres relevans for borgerne.

0/0
Annonce
Erhverv

Restaurant Limone får nye forpagtere - og udvider forretningen

Erhverv

Forbrugerne risikerer at tabe i den finansielle revolution

Erhverv For abonnenter

Sonne lukker - nye virksomheder opstår

I Sydkorea

Ingen siger nej til en fest med de kongelige

Erhverv

Tre bud på, hvordan virksomheder får ansatte til at tage større ansvar?

Erhverv

Christiansminde Dambrug vil øge produktionen med 30 procent

Annonce