Annonce
Biler

Lille Audi-livsstilsbil kører uden om Danmark

Fronten på den nye Audi A1 Citicarver er præget af luftindtag med sin helt egen stil. Foto: Audi
Audi A1 Citicarver ser virkelig godt ud og er hævet for at sikre en højere siddeposition. Den når dog ikke til Danmark.

Formlen er velkendt. Man tager en eksisterende bilmodel, hæver den lidt, tilsætter beskyttelsespaneler, lidt ekstra optisk lir, og ja, selvfølgelig et smart efternavn: Vupti, så har man en ny specialmodel.

Senest er det Audi, der nu har præsenteret den såkaldte A1 Citicarver, som har været gennem samme tur og endda også har fået en ny front, der skal få den til at ligne den store Q8 en smule. Og ja, selvfølgelig med samme garnering som på de større Audi-modeller, der hedder Allroad.

Audi har jo ikke en kompakt SUV, så det er sikkert et forsøg på at tiltrække nye kunder til segmenter, hvor en lidt højere siddeposition og et lidt sejere look er altafgørende.

Bilen er da også hævet med hele fire centimeter, men det er altsammen ligegyldigt for danske Audi-fans, for bilen kommer ikke til Danmark.

Annonce
Der er selvfølgelig kraftige plastpaneler hele vejen rundt, der øger modstandsdygtigheden overfor ridser. Foto: Audi

Fin modtagelse

Motorprogrammet omfatter de kendte 1,0 med 115 hk og den store 1,5 enhed, der yder 150 hk.

Ligesom i det øvrige A1-program er firehjulstræk ikke en mulighed.

Den nye Audi A1 har fået en fin modtagelse i pressen, men lider under, at prisen er ret høj, og vi gætter på, at det har været vanskeligt for Audi i Danmark at få forhandlet sig frem til nogle fornuftige priser på Citicarver. Den ser ellers spændende ud.

Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
112

Lige nu: Voldsom brand i halmlade

Leder For abonnenter

Det er utroligt...

Vi kunne læse her i bladet i lørdags, at fremtiden for et af de absolut allerstørste sportsarrangementer i hele landsdelen, Holstebro Cup, som afvikles hver påske, er i farezonen for ikke at kunne fortsætte. Ikke fordi der ikke er deltagere, som vil tage til Holstebro i påsken for at spille håndbold. Det vil de gerne, og det bidrager naturligvis til omsætning og markedsføring af byen, at der kommer så mange udøvere, ledere og forældre. Formanden for Holstebro Cup, Karsten Marcussen, har stået i spidsen for arrangementet i årevis, og han har i lige så mange år haft stor opbakning fra en række frivillige, der gør det af lyst og ikke fordi, de selv har børn eller anden personlig interesse i arrangementet. Selvfølgelig får de en personlig oplevelse ud af at være sammen med så mange glade mennesker, men man gør det også, fordi det er vigtigt for en by at have et stort arrangement som Holstebro Cup. Men formanden stopper, når denne udgave er klaret. Og han kan frygte, der er flere af de frivillige, der benytter lejligheden til det samme. Begrundelsen er, at det er blevet et bøvl med samarbejdet med kommunen, og formanden opfatter det som direkte benspænd, når det er særdeles vanskeligt at få praktiske ting til at gå op, og der ingen velvillighed er fra kommunens side. Det er fortrinsvis adgangen til skolerne, hvor der indkvarteres deltagere, der er problemet, og i modsætning til de kommunale skoler, så er der ingen problemer med professionskolerne, gymnasiet med videre. I samme avis beklager udvalgsformanden det, og nu skal tonen have en anden lyd. Det må vi så se, om den får. Men det kan jo ikke være rigtigt, at der skal en formands-afgang og en forsideartikel i det lokale dagblad til, før man opfatter alvoren hos kommunen. En kommune bør forkæle frivilliges initiativer og arbejdslyst, når det drejer sig om sådanne arrangementer, som helt klart er i kommunens store interesse, der bliver arrangeret. Det er ingen naturlov - slet ikke i dag, at der er frivillige, der vil gøre sådan et stort stykke uegennyttigt arbejde, så derfor kan det undre, at der skal så stort et brag til, før man vågner op og aflyser alle benspænd for at erstatte dem med skulderklap og "medvind på alle cykelstier". Hvis det altså sker...

Annonce