Holstebro: Mors Dag er netop overstået, og der er ingen tvivl om, at det har været en stor dag hos de lokale blomsterbutikker.
Indehaver af Viborgvejs Blomster, Lone Veje, vil dog gerne gøre alle blomstermodtagere i Holstebro opmærksom på, at hverken hendes butik eller Britta Engholms butik, Solsikken, er medlem af Interflora længere og dermed ikke har leveret nogen af deres buketter.
- Det hænger sammen med, at vi efter Mors Dag har fået en del henvendelser fra borgere i Holstebro, som alle har fået en eller købt en buket til levering via Interflora, fortæller Lone Veje:
- Henvendelser, som desværre alle er klager over, at buketterne ikke lever op til forventningerne eller de ønsker, der var blevet fremsagt.
- Men da hverken vi her i Viborgvejs Blomster eller Solsikken længere er medlemmer af Interflora, er ingen af disse leveringer fortaget af os men af butikker udefra. Faktisk er der ikke længere en Interflora-butik i Holstebro, oplyser Lone Veje.
Britta Egholm supplerer med, at begge butikker trak sig ud af medlemskabet tilbage i november 2021.
- Det blev simpelthen for dyrt, og der var for mange bestemmelser om, hvad og hvordan tingene skulle laves, fremstå og hvilke varer, vi skulle have i butikken, fortæller Britta Egholm.
Del budskabet
- Nogle kunder har ringet, andre er kommet ind til os i butikken for at ytre deres utilfredshed, og til dem kan vi jo sagtens forklare situationen og henvise dem til at kontakte Interflora direkte, hvis ikke de kender navnet på den butik, der har leveret buketten, siger Lone Veje.
- Vi har også lavet diverse opslag på vores sociale medier, og her er det blevet delt rigtig godt, men vi vil så gerne have budskabet ud til dem, der ikke er på Facebook, understreger Lone Veje og Britta Egholm.
- Dem der tror, det er os og vores butikker, som er afsenderen - dem vil vi gerne fange og oplyse, at buketterne ikke kommer fra os.