Annonce
Sport

Karatekæmpere hev medaljer hjem fra stort stævne

De lokale karatekæmpere leverede flere flotte præstationer under weekendens stævne i Hamborg og kunne tage hjem med både medaljer og pokaler. Privatfoto

Hamborg: Det var et stort stævne, som karatekæmpere fra Budo Sportskarate Holstebro og Ulfborg Karateklub i weekenden var en del af.

"Hamborg Open Karate" har nemlig deltagelse af hele 971 kæmpere fordelt på 19 nationer, og heraf var der kæmpere, som var kommet langvejs fra for at deltage.

Eksempelvis så deltog Panama med 31 kæmpere, men der var også rampelys til fem lokale kæmpere.

Det blev til to guldmedaljer til Budo Sportskarate Holstebro, hvor Maria Bech Nielsen vandt sin U16-vægtklasse, mens det også blev til guld for Oscar Engedahl Sørensen i samme aldersklasse. Maria Bech Nielsen og Laura Mechlenborg var på et tremandshold sammen med en kæmper fra Aalborg, som fik sølv i U16-holdkampen, mens det blev til bronze i U12 for Anton Engedahl Sørensen, som er et af de nye talenter i klubben.

Der var også noget at juble over hos naboklubben. Jacob Faurbye Sandal fra Ulfborg Karate Klub fik tilkæmpet sig en sølvmedalje i sin U16-vægtklasse.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Hold fokus på batteritoget

Vi kunne onsdag læse her i avisen om en ny idé med en letbane mellem Vejle og Billund, som skulle erstatte tanken om en jernbaneforbindelse på strækningen. Gevinsten for Vestjylland skulle så være, at når det blev en letbane, så var den uafhængig af jernbanenettet, og dermed ville linjen til Billund ikke være det, der gjorde, at der ikke længere ville være direkte tog fra Struer og Holstebro til hovedstaden. Det vil en jernbaneforbindelse fra Vejle til Billund netop betyde, da alle passagerer fra Vestjylland så skulle skifte i Vejle. Nu er det velkomment med forslag, der sikrer, at der fortsat kan være direkte jernbaneforbindelser på tværs af landet, da det vil fratage mange lysten til at tage toget, hvis man ved, man skal ud i Vejle og vente på et nyt tog, hvor man så skal finde et sæde. Det er den behagelighed, at man kan sætte sig og så først rejse sig, når man er på hovedbanegården eller i lufthavnen, som gør, at det er attraktivt. Det allerbedste ville være, at der også kommer en elektrificering af forbindelsen mellem Struer og Vejle. Man må erkende, at det er tvivlsomt, der nogen sinde findes penge til det. Selv om den løsning fortsat er hovedmålet, så er det klogt, at Struer-borgmester Viggo Lynghøj alternativt arbejder på, at man så i det mindste får indført batteritog mellem Struer og Vejle. De kan kobles på det "almindelige" tog i Vejle, og dermed sidder man på samme sæde hele vejen til hovedstaden. På samme måde retur. Det er den løsning, der bør sættes fokus på, da det er den mest realistiske, hvis man opgiver de dyre elledninger på sporet fra Vejle til Struer. Samtidigt må man også sige, at det er en økonomisk helt urealistisk løsning at lave nye spor til Billund, uanset om det er tog eller letbane. Der er for få passagerer, der vil bruge dem til lufthavn og store arbejdspladser som Lego, fordi afstanden er for kort til, man først vil fragte sig hen til en station i stedet for at tage bilen direkte. Busser kan klare det behov, og dem kan man også sætte batteri på.

Annonce