Annonce
Ulfborg/Vemb

Hvordan skal Puch Maxi'er i havnebyen sælge Nordvestkysten?

Sådan så det ud, da knalleterne mandag rullede ind på først Vesthavnen og så Gl. Havn i Thorsminde. Et filmhold er ved at producere det, der 24. juni skal blive til en reklamefilm for Nordvestjylland. Pressefoto
Thorsminde var mandag scene for en af de mange optagelser, der til sidst skal blive til en reklamefilm, som skal sælge Nordvestjylland som turismedestination til danskerne.
Annonce

Thorsminde: Seks statister og en turismeaktør på hver deres Puch Maxi rullede mandag middag hver deres mælkekasse-knallert ind på Vesthavnen i Thorsminde.

Her skulle dele af en større reklamefilm-produktion skydes. Turen gik blandt andet forbi Nørgårds Røgeri, Strandingsmuseum St. George og Fugleøen, før knallerterne kørte videre til Thyborøn.

Det er det nyligt oprettede Destination Nordvestkysten, som er ved at producere den reklamefilm, som forhåbentlig skal få lokket flere danskere til vestkysten.

- Historien kommer til at fortælle noget om de muligheder, vi har her på vestkysten med god plads til hinanden, vind i håret og det her med, at man bliver taget imod i jysk øjenhøjde, siger Peter Krusborg.

Han er direktør i Destination Nordvestkysten, der er et turismesamarbejde mellem kommunerne Holstebro, Lemvig, Hjørring, Jammerbugt og Thisted.

- Puch Maxi'en bruger vi som omdrejningspunkt i videoen, for den er lidt essensen af, hvad gæsterne kan forvente og fortæller - forhåbentligt - at vi ikke tager os selv alt for højtideligt, siger han om reklamefilmen, der ligeledes får billeder fra både Thorsminde, Thyborøn, Klitmøller, Thorupstrand, Blokhus, Løkken, Hirtshals og Tversted.

Håbet er, at man med reklamefilmen, der bliver sendt ud den 24. juni, kan nå at ramme nogle potentielle feriegæster:

- Vi har jo haft gang i en større produktion, så det her er en ekstra produktion. Men vi er jo mange ude at kæmpe om danskernes gunst, så det er vigtigt med noget superskarpt materiale, siger han.

Men er I ikke for sent ude, hvis I skal få flere turister til området i sommerferien?

- Vores plan var at filme i juli og til efteråret og så have noget materiale til næste år. Men så kom den her landsdækkende Danmarkskampagne, hvor der blev afsat 21 millioner kroner på landsplan til at få danskernes øjne op for Danmark som turistland, og det er de penge, der nu bliver brugt på den her ekstra-produktion, siger han og fortæller videre:

- Så det, vi laver nu, er ikke nødvendigvis at få flere overnattende i juli, men at prøve at rykke nogle af en-dags-gæsterne, og så at inspirere nogle af de danskere, der overvejer deres efterårsferie. Det er her, vi virkelig kan gøre en forskel for turisterhvervet, siger han.

Thorsminde er blot en af de byer, som filmholdet kommer igennem på optagelserne. Pressefoto.
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Annonce