Annoncørbetalt indhold

Har du brug for flere kunder? Sådan kan du markedsføre dit firma uden at bruge en øre

Annonce

Denne annonce er sponsoreret.

Alle virksomheder er afhængige af, at nogle vil købe deres produkter eller bruge deres service. I disse tider opleves det af rigtig mange firmaer, hvor afhængig de er, af at deres produkter eller services er til rådighed for kunden.

At være tilstede, er noget af det vigtigste man kan gøre, for at få flere kunder. Denne tilstedeværelse behøver ikke kun at være fysisk synlig, men handler i dag mere og mere om, at være tilstede digitalt, der hvor ens målgruppe befinder sig. Langt de fleste internetbrugere googler dagligt på ting, de har brug for at undersøge, men langt de færreste ville trykke hen på side 2 på Google, hvis de ikke havde fundet, hvad de skulle bruge.

Derfor er det vigtigt for en virksomhed, der ønsker flere kunder, at være i toppen af Googles søgeresultater. Dét er, hvad et SEO bureau kan hjælpe dig med. SEO står Search Engine Optimization, der altså helt konkret betyder, at man går ind og optimerer nogle ting på virksomhedens digitale tilstedeværelse, så Google ser, at denne virksomhed er eftertragtet og derfor kommer virksomhedens hjemmeside højere op i resultatet.

De optimeringer man laver er både på selve hjemmesiden, hvor man kan skrive i et ”SEO-optimeret sprog” og man kan ligge kode på billeder, så Google ved, hvad billedet viser. Men for at komme øverst i Googles søgeresultater, kan man også gå ind og lave det, der hedder link-building. Her bygger man et link, fra et andet sted på internettet, som Google opdager og derfor anerkender siden, der linkes til som at have værdi. Denne artikel er en linkbuildingartikel. Hvis du bemærkede det, så var der pludselig et link i teksten, hvor der står SEO bureau. Den tekst linker til en hjemmeside, der tilhører Webbureauet Morningtrain, der specialiserer sig indenfor SEO.

Mange kunder, der skal bruge hjælp til SEO googler ”SEO bureau”, hvis Morningtrain da ligger nummer ét på Google, kan man allerede der se, at Morningtrain åbenbart er gode til SEO. Måden vi kommer nr. 1 er blandt andet at skrive disse relevante artikler, hvor vi laver et link. Men det kan være ligegyldigt, at ligge nummer ét på Google, hvis folk alligevel klikker på nummer link nummer to. Der kan være mange grunde til, at folk ikke klikker på det øverste link, men nummer 2 eller 3.

Måske er teksten mere appellerende til brugeren, måske står der en pris, som de kan forholde sig til eller måske har de hørt om virksomheden før. Det er her branding kommer ind i billedet. For det er ikke kun vigtigt, at være tilstede der hvor målgruppen undersøger, researcher, finder inspiration eller søger efter hjælp. Det er faktisk endnu vigtigere, at komme i kundens top-of-mind. Langt de fleste ender med at købe fra det brand, som først lå i deres top of mind, også selvom en konkurrent, lå over dem i søgeresultaterne.

Det betyder, at hvis du skal bruge en ny vinterjakke, så tænker du på omkring tre forskellige brands. Det kunne være Asos, North Face og Trendsales. Selvom disse brands er meget forskellige i, hvad de kan og sælger, så kan de alle tre dukke op i en kundes top of mind – Hvorfor? Fordi de udover at være tilgængelig, hvor kunden er, også tilføjer merværdi til kunden.

Alle slags kunder vil have forskellige behov og meninger til, hvad der giver dem ekstra værdi – de fleste kunder, ved slet ikke, hvad der giver dem værdi, da det er ubevidste beslutninger. Ligesom man ikke kan have et produkt, der opfylder alle behov, kan man heller ikke have et brand, der giver merværdi til alle. Man skal som virksomhed undersøge hvilken værdi man på nuværende tidspunkt giver kunden og hvilken værdi, i gerne vil give dem. Skal de føle sig eksklusive, når de kører i jeres bil, ungdommelige når de går med jeres sko eller får de ganske enkelt mest for pengene ved at skifte til jeres fagforening? Når i har fundet ud af, hvilken merværdi jeres kunder skal få ud af, at købe eller bruge jeres produkt eller service, ved i, hvad i skal kommunikere til målgruppen. Når i får banket jeres budskab nok gange i hovedet på folk, samtidig med, at i gør det let for dem, at købe jeres produkt, ved at gøre jer tilgængelige og synlige, så er i allerede godt i gang med at få nye kunder.

Hverken SEO eller branding er et quick-fix eller noget, man kan se resultater på over natten. Men hvis man er vedvarende, ved hele tiden at holde fast i sin strategi, som har fokus på, at hvad man kan give til kunden, så vil kunderne også begynde at komme til én.

Denne annonce er sponsoreret.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.