Annonce
Navne

God kending er tilbage i Sparekassen Thy i Struer

Sine Schmidt er pr. 1. februar tiltrådt som privatrådgiver i Sparekssen Thy i Struer. PR-billede
Sine Schmidt begyndte pr. 1. februar i nyt job som privatrådgiver i sin hjemby.

Struer: Sine Schmidt kom pr. 1. februar tilbage til Sparekassen Thy.

Sparekassen Thys afdeling i Struer bliver beriget med endnu en fantastisk og kundeorienteret medarbejder, når Sine Schmidt tiltræder som privatrådgiver. Kunderne kan glæde sig til en meget faglig og kompetent medarbejder, der tilmed har indgående kendskab til byen.

Sine havde i en årrække været privatrådgiver i Struer, da hun i 2017 startede som privatrådgiver i Sparekassen Thys afdeling i Holstebro. Men allerede efter halvandet år fandt Sine ud af, at hun savnede Struer. Det gav hende en særlig glæde og tilfredshed at arbejde, hvor hun også har sit privatliv. Sine er bosat i Bremdal og har en særlig tilknytning til Struer. Derfor skiftede hun tilbage til et andet pengeinstitut i byen.

Men Sparekassen Thy trak også, så da muligheden opstod for at arbejde i Sparekassen Thy – nu i Struer, slog Sine til.

- Jeg er ret sikker på, at jeg nu er havnet på rette hylde. Jeg er tilbage i Sparekassen Thy, men har nu også mulighed for at arbejde i den by, jeg holder så meget af. Jeg ser meget frem til at komme godt i gang og møde kunderne, siger Sine Schmidt.

Annonce

Til gavn for kunderne

Det er altså en meget lokalkendt medarbejder, som nu sætter sig i stolen i Sparekassen Thy i Struer.

Afdelingsdirektør, Per Engtorp, er da også yders tilfreds med sin nye ansættelse.

- Det er super dejligt at få Sine på holdet. Hun er glad og smilende, og så har hun en utrolig faglighed. Dertil kommer hendes kendskab til byen og området. Kunderne kan godt glæde sig til at snakke med Sine, siger han.

Privat er Sine gift med Ole, og sammen har de sønnen Simon på 16 år.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Hold fokus på batteritoget

Vi kunne onsdag læse her i avisen om en ny idé med en letbane mellem Vejle og Billund, som skulle erstatte tanken om en jernbaneforbindelse på strækningen. Gevinsten for Vestjylland skulle så være, at når det blev en letbane, så var den uafhængig af jernbanenettet, og dermed ville linjen til Billund ikke være det, der gjorde, at der ikke længere ville være direkte tog fra Struer og Holstebro til hovedstaden. Det vil en jernbaneforbindelse fra Vejle til Billund netop betyde, da alle passagerer fra Vestjylland så skulle skifte i Vejle. Nu er det velkomment med forslag, der sikrer, at der fortsat kan være direkte jernbaneforbindelser på tværs af landet, da det vil fratage mange lysten til at tage toget, hvis man ved, man skal ud i Vejle og vente på et nyt tog, hvor man så skal finde et sæde. Det er den behagelighed, at man kan sætte sig og så først rejse sig, når man er på hovedbanegården eller i lufthavnen, som gør, at det er attraktivt. Det allerbedste ville være, at der også kommer en elektrificering af forbindelsen mellem Struer og Vejle. Man må erkende, at det er tvivlsomt, der nogen sinde findes penge til det. Selv om den løsning fortsat er hovedmålet, så er det klogt, at Struer-borgmester Viggo Lynghøj alternativt arbejder på, at man så i det mindste får indført batteritog mellem Struer og Vejle. De kan kobles på det "almindelige" tog i Vejle, og dermed sidder man på samme sæde hele vejen til hovedstaden. På samme måde retur. Det er den løsning, der bør sættes fokus på, da det er den mest realistiske, hvis man opgiver de dyre elledninger på sporet fra Vejle til Struer. Samtidigt må man også sige, at det er en økonomisk helt urealistisk løsning at lave nye spor til Billund, uanset om det er tog eller letbane. Der er for få passagerer, der vil bruge dem til lufthavn og store arbejdspladser som Lego, fordi afstanden er for kort til, man først vil fragte sig hen til en station i stedet for at tage bilen direkte. Busser kan klare det behov, og dem kan man også sætte batteri på.

Annonce