Annonce
Erhverv

Et år efter Løvens Hule: Virksomheden kører efter planen

De har projekter og arbejde ved siden af, og derfor var det heller ikke forventningen eller planen, at Den analoge postmelder skulle tage alt deres tid. Selvom de ikke fik penge med fra Løvens Hule sidste år, kan Henrik Kobberup og Kim Elkjær glæde sig over, at virksomheden kører, som den skal. Pressefoto
Salget af Den analoge postmelder tog fart i perioden lige efter, Henrik Kobberup og Kim Elkjær deltog i tv-programmet Løvens Hule. Siden har det været stabilt, og virksomheden passer mere eller mindre sig selv.

Holstebro: Det blev ikke til penge for to iværksættere fra Holstebro, da de for et år siden trådte ind i Løvens Hule. Til gengæld gik de derfra med en stor portion reklame og gode råd fra investorerne.

Løvens Hule er et tv-program på DR, hvor fem investorer sidder klar med checkhæftet, hvis en iværksætter kommer ind med en ide eller en virksomhed, som investorerne ser gode forretningsmuligheder i.

Henrik Kobberup og Kim Elkjær fra Holstebro kom med deres opfindelse, Den analoge postmelder. En lille dims, der kan sættes på postkassen, og som viser, når postbuddet har været forbi. Siden besøget i Løvens Hule har salget af postmelderen været stabilt, dog uden at være noget, de to iværksættere har kunnet leve af.

Det har heller aldrig været meningen eller forventningen. De har begge to arbejde og haft projekter ved siden af, så ideen har hele tiden været, at Den analoge postmelder skulle være et sideløbende projekt.

- Forretningen kører lige så stille, uden at vi rører så meget ved det. Vi sælger produktet hver dag, så vi er sådan set meget godt tilfredse med, hvordan det går, siger Henrik Kobberup.

Annonce

De gode råd

Selvom ingen af løverne kunne se Den analoge postmelder som et godt investeringsprojekt, kunne de to holstebroere glæde sig over, at de trods alt gik derfra med gode råd i bagagen.

- Det var langt fra det hele, der blev vist i tv, og de kom med en masse gode ideer til, hvordan vi skulle sælge det, og hvordan vi skulle markedsføre os, siger Henrik Kobberup.


Salget steg helt vildt i dagene efter. Harald Nyborg ringede blandt andet og var interesseret i at købe et fircifret antal af produktet. Så det var rigtig god reklame for os

Henrik Kobberup


Samtidig var det god reklame for produktet. Iværksætterne var på skærmen i få minutter, men det var nok til, at folk fik øjnene op for postmelderen.

- Salget steg helt vildt i dagene efter. Harald Nyborg ringede blandt andet og var interesseret i at købe et fircifret antal af produktet. Så det var rigtig god reklame for os, siger Henrik Kobberup.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce