Annoncørbetalt indhold

Er du selvstændig? Sådan får du styr på dit regnskab

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Som selvstændig kan alt, der har med regnskab at gøre virke som en uoverskuelig og overvældende opgave, men det behøver det slet ikke at være. Her skal vi kigge lidt nærmere på, hvordan du som iværksætter eller selvstændig kan få styr på regnskabet på en enkel og effektiv måde. 


Annonce

Hvad har du behov for? 

Det er først og fremmest helt essentielt at vide, hvad du har behov for, når du skal finde ud af, hvilken måde du bedst får lavet dit regnskab på. Det der er fælles for alle virksomheder, uanset størrelse, er at der skal laves et regnskab. Det gælder også for dig som arbejder som selvstændig eller influencer.

De sidste par år er der dukket op mange nye måder at arbejde på, der i høj grad har påvirket, hvordan vi regner hvad, der er en virksomhed eller ej. At man for eksempel kan tjene penge på sociale medier, har gjort at man kræver smarte regnskabsløsninger for virksomhedsbeskrivelser, der ikke har fandtes før. Det er der heldigvis blevet lavet om på, og nu er det blevet nemt at lave regnskab, uanset om du er traditionel iværksætter med en enkeltmandsvirksomhed eller influencer.

Derfor skal du kortlægge dine regnskabsbehov, så du nemmere kan finde en regnskabsløsning, der er skræddersyet og fungerer perfekt for dig.


Find et regnskabsprogram online  

Hvis du synes alt det her med regnskab virker uoverskueligt eller besværligt, kan du finde et regnskabsprogram online, der gør det hele nemmere. Du kan med fordel anvende regnskabsprogram freeware fra Dinero, til dine regnskabsbehov. Med Dinero kan du få et regnskabsprogram, der passer perfekt til dine behov, så du kan bruge tid på din virksomhed, i stedet for at føle at regnskab er en forhindring for din virksomhed.

Med et gratis regnskabsprogram som Dinero, kan du som iværksætter eller selvstændig, få styr på fakturaer, posteringer og kontakter med bare få klik. Med Dinero kan du sende alle de fakturaer du vil og bogføre moms.

Hvis du gerne vil opgradere til en udgave med lidt flere funktioner, kan du også gøre bogføringen endnu enklere. Du kan nemlig få tilgang til flere funktioner, der blandt andet inkluderer ubegrænset tilgang til Dineros bogføringsassistent. Denne hjælper dig med at sikre, at bogføringen sker korrekt fra den korrekte konto og at moms og afdrag bliver udregnet som de skal. På denne måde kan du spare tid, når du skal lave regnskab – det er tid du kan bruge til andre ting, der kan gavne din virksomhed.


Få overblik over din økonomi  

Med et godt regnskabsprogram som Dinero, kan du få overblik over din virksomheds økonomi med bare få klik. Det er let at holde styr på udgifter og fakturaer, og du kan få hjælp med bogføring. Hvis du ikke har en kandidatgrad i økonomi, er grundlæggende økonomiske principper og praksis for virksomheder ikke noget du nødvendigvis ved så meget om, og det kan tage tid at sætte sig godt nok ind i, for at kunne føle sig tryg ved selv at bogføre.

Dermed kan du spare tid og penge på at benytte dig at et godt og velfungerende regnskabsprogram, der ovenikøbet giver dig en række nyttige funktioner helt gratis. Du sparer tid fordi du slipper for at skulle sætte dig ind i alt det komplicerede ved regnskab, og du sparer penge på at bruge et gratis regnskabsprogram, i stedet for en dyr regnskabsfører. Det er der nemlig mange opstartsvirksomheder, der ikke har råd til, og derfor er det essentielt at finde gode og billige – og til og med gratis løsninger, der hjælper dig med at sikre korrekt bogføring for din virksomhed.


Nye virksomhedstyper giver nye udfordringer 

Med fremvæksten af sociale medier, er der kommet mange nye virksomhedsbeskrivelser til, der ikke ligefrem passer til den traditionelle boks, vi godt kan lide at placere selvstændige enkeltmandsvirksomheder i.

Hvis du er blandt dem, der er begyndt at tjene penge som influencer, så er der en række regler at sætte sig ind i. Det gælder også for, hvordan man skal føre regnskab. Dinero har det perfekte regnskabsprogram til dig, der er influencer. Du kan nemt uploade kvitteringer på din mobiltelefon og sende fakturaer når du er på farten. Når du bruger et enkelt og brugervenligt regnskabsprogram som Dinero, så får du mere tid til at udvikle din kanal uanset om det er YouTube, TikTok eller Instagram.

Der er mange influencer, der vælger at bruge en regnskabsfører eller bogholder, men dette er en ydelse, der selvfølgelig koster penge. Det er ikke altid nødvendigt med en bogholder, selv om det kan være svært at navigere i de komplicerede regler omkring sponsorater og reklamer i forbindelse med influencermarketing.

Det tager tid at skabe godt content, og derfor er det vigtigt, at du kan bruge din tid på det, der betyder noget i stedet for at bøvle med fakturaer og kvitteringer på en unødvendigt besværlig måde.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.