Annonce
Sport

Dina bryder med promotor: Jeg ser frem til det næste kapitel i min karriere

Foto: Morten Stricker
Efter fire år under den tyske boksepromotor Team Sauerland, går verdensmester Dina Thorslund nu en anden vej.

Struer: Det har sådan set ligget lidt i kortene, at samarbejdet med Team Sauerland ikke kom til at vare for evigt.

Over de seneste måneder har der flere gange lydt kritiske røster overfor den tyske boksepromotor og derfor har det bare syntes som et spørgsmål om tid, før der kom den melding, som Sauerland mandag eftermiddag udsendte i en pressemeddelelse. Parterne er blevet enige om at gå hver til sit.

- Vi har haft et langt og succesfuldt samarbejde med Dina, som gjorde hende til ungdomsverdensmester, Europa- og verdensmester. Efter diskussioner med Dina og hendes team har vi dog besluttet at frigive hende fra sin kontrakt. Vi ønsker Dina held og lykke i sin karriere. Vi har samtidig bevaret en mulighed for at arbejde sammen med Dina i fremtiden, hvis der skulle opstå en passende anledning, siger Nisse Sauerland i en pressemeddelelse.

Thorslund skrev under med Team Sauerland i 2015, hvor hun debuterede i december i Brøndby Hallen. Siden er Struer-bokseren gået hele vejen til verdensmester i superbantamvægt.

- Jeg vil gerne takke alle på Team Sauerland for alt deres hårde arbejde og støtte gennem årene. Selvom jeg nu går i en anden retning, forbliver jeg taknemmelig for den rolle, de spillede for at gøre mig til verdensmester. Vi går fra hinanden på god fod, og jeg ser frem til det næste kapitel i min karriere, siger Dina Thorslund i pressemeddelelsen.

Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Hold fokus på batteritoget

Vi kunne onsdag læse her i avisen om en ny idé med en letbane mellem Vejle og Billund, som skulle erstatte tanken om en jernbaneforbindelse på strækningen. Gevinsten for Vestjylland skulle så være, at når det blev en letbane, så var den uafhængig af jernbanenettet, og dermed ville linjen til Billund ikke være det, der gjorde, at der ikke længere ville være direkte tog fra Struer og Holstebro til hovedstaden. Det vil en jernbaneforbindelse fra Vejle til Billund netop betyde, da alle passagerer fra Vestjylland så skulle skifte i Vejle. Nu er det velkomment med forslag, der sikrer, at der fortsat kan være direkte jernbaneforbindelser på tværs af landet, da det vil fratage mange lysten til at tage toget, hvis man ved, man skal ud i Vejle og vente på et nyt tog, hvor man så skal finde et sæde. Det er den behagelighed, at man kan sætte sig og så først rejse sig, når man er på hovedbanegården eller i lufthavnen, som gør, at det er attraktivt. Det allerbedste ville være, at der også kommer en elektrificering af forbindelsen mellem Struer og Vejle. Man må erkende, at det er tvivlsomt, der nogen sinde findes penge til det. Selv om den løsning fortsat er hovedmålet, så er det klogt, at Struer-borgmester Viggo Lynghøj alternativt arbejder på, at man så i det mindste får indført batteritog mellem Struer og Vejle. De kan kobles på det "almindelige" tog i Vejle, og dermed sidder man på samme sæde hele vejen til hovedstaden. På samme måde retur. Det er den løsning, der bør sættes fokus på, da det er den mest realistiske, hvis man opgiver de dyre elledninger på sporet fra Vejle til Struer. Samtidigt må man også sige, at det er en økonomisk helt urealistisk løsning at lave nye spor til Billund, uanset om det er tog eller letbane. Der er for få passagerer, der vil bruge dem til lufthavn og store arbejdspladser som Lego, fordi afstanden er for kort til, man først vil fragte sig hen til en station i stedet for at tage bilen direkte. Busser kan klare det behov, og dem kan man også sætte batteri på.

Annonce