Annoncørbetalt indhold

Digitaliseringen er kommet for at blive, men det kræver ekspertviden at komme i mål med den som virksomhed

PR-foto credit

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Digitaliseringen, som for alvor begyndte at få fart på med internettets fremkomst midt i 1990’erne, er kommet for at blive. Digitalisering består i bund og grund i at omdanne information til binær kode (ettaller og nuller), som en computer kan læse. Det er pladsbesparende, effektivt og i rivende udvikling.

Analoge virksomheder vil også være digitale

Annonce

Flere og flere virksomheder går online, også selvom deres erhverv ikke nødvendigvis har en digital karakter. Uagtet om du er en mindre virksomhed i Holstebro eller en stor koncern i København, så er digitaliseringen kommet for at blive, og virksomhederne må følge med udviklingen for ikke at sakke bagud. Digitaliseringen er en vigtig nøgle til at klare sig godt på markedet, og i dag er det også muligt for analoge erhverv at få en stærk tilstedeværelse online, også selvom man ikke har den nødvendige viden ”in house”. Man kan i dag som virksomhed benytte digitale bureauer eller specialister i content marketing, som kan lægge en strategi for virksomhedens digitale tilstedeværelse.

Tømrere, automekanikere og møbelproducenter, hvis levebrød er så analogt, som det kan blive, har set muligheden for at vækste yderligere ved at digitalisere sig, for eksempel ved at have en hjemmeside, som er optimeret til at blive vist øverst i Googles søgeresultater. At have en hjemmeside med en digital strategi er vigtigt, for danskerne handler på nettet som aldrig før. Danmarks Statistik estimerer, at 3,4 millioner danskere mellem 16 og 89 år køber varer eller tjenester online, og at kun hver fjerde dansker foretager alle sine køb i fysiske butikker (det er ofte den ældre generation, som gør det). Man kan altså sige, at det at handle online, især hos de unge og midaldrende, er blevet en vane og noget, der kun vil fortsætte.

Digitaliseringen af din virksomhed kræver knowhow

Men det er ikke bare sådan ligetil at digitalisere sin virksomhed, fordi det kræver en del viden og snilde at blive ordentligt klædt på til en online tilstedeværelse. Der skal lægges en strategi for digitaliseringen, ellers ender man ofte med et kuldsejlet projekt, hvor udgiften er større end indtjeningen.

En sådan strategi kunne for eksempel være content marketing, som har overtaget de fysiske former for markedsføring, vi kender (reklameaviser, flyers og lignende). Content marketing er en overordnet betegnelse for en markedsføringsstrategi, hvor man producerer og distribuerer indhold rettet mod bestemte målgrupper (eksisterende og potentielle kunder) med det formål af skabe meningsfulde kunderelationer. Sagt med andre ord er content marketing en disciplin, hvor man skaber relevant kvalitetsindhold for kunderne og distribuerer det til dem.

Content marketing handler ikke blot om at skrive fængende tekster. Content marketing tager også højde for internettets infrastruktur, altså den måde internettet (særligt Google) er skruet sammen på for at opnå de ønskede resultater, når du skal ud med et budskab, en historie eller bare højne din synlighed på nettet.

Skal din virksomhed have en digital overhaling, er mulighederne altså gode lige nu. Du kan finde tonsvis af information om digital markedsføring på nettet, eller du kan betale dig fra besværet og ansætte et digitalt marketingbureau til at digitalisere din virksomhed.

Denne artikel indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.