Læserbrev

Detailhandel. Det handler om at være dygtig

John Jønsson. Pressefoto

Debat: Lige meget hvor man vender sig hen, så går udviklingen stærkt i disse år. For eksempel har internettet og udbredelsen af smartphones, så vi kan komme på nettet hvor-som-helst og når-som-helst, betydet utroligt meget for både vores arbejdsliv og for vores fritid. De færreste af os tænker nok videre over det i hverdagen, men den teknologiske udvikling har også vendt op og ned på den måde, som mange erhvervsdrivende tænker forretning på.

Kunden har altid ret, lyder et gammelt ordsprog. En variant af det ordsprog er, at man skal være der, hvor kunden er. Og er kunden i det virtuelle univers, så skal man også være der. Hos Bager- og Konditormestre, som helt enkelt er brancheorganisation for de danske bager- og konditormestre i Danmark, er vi fuldt ud klar over, at der skal mere end godt brød og håndværk til for at klare sig godt som bager i dagens Danmark. Fra 2005 til 2018 er antallet af danske bagerbutikker faldet fra 1200 til 755. Det er en trist tendens, som vi har set over en årrække. Nogle af lukningerne skyldes helt enkelt, at en række bagermestre ikke har fokuseret nok på at udvikle forretningen. Bagermestre og alle andre der i øvrigt arbejder med detail, skal have blik for forretningsudvikling og konstant følge med tiden. Og der er mange gode eksempler at lære noget af. Man skal for eksempel ikke tjekke Facebook ret længe, for at finde bagere som på en sjov og spændende måde direkte henvender sig til kunderne om, at nu er denne lækre kage eller dette lækre brød klar til at blive spist. Lækre billeder og en sprød tekst skal der til.

I det hele taget bliver dansk detail dygtigere og dygtigere på alle parametre. Og det skal kunderne være glade for, for det kommer i sidste ende kunderne til gode i form af det bedste produkt til den bedste pris.

0/0
Annonce
Forsiden netop nu
Holstebro

Kendt værtshusholder overtager Onkel Toms Hytte

Holstebro

Nye indbrudstal: Færre indbrud i Holstebro

TTH Damer For abonnenter

Se billederne fra første arbejdsdag: Målvogteren slog assistenten i længe ventet løbeduel

112

Kreditkorttyve er fortsat på fri fod: Hærger nu i Nordjylland

Danmark

Ramt af rystelser i kroppen: Kæmper for at få ny behandling til Danmark

Leder For abonnenter

Et spørgsmål om tillid

At landets regioner har og fortsat leverer sundhedsydelser af vidt forskellige karakter er vel efterhånden ikke en overraskelse. I både Region Midtjylland, Region Sjælland og Region Syddanmark har man i en årrække valgt at tolke de nationale retningslinjer for brystkræft på helt deres egen måder, så ingen af dem levede op til retningslinjerne med det resultat, at flere tusinde kvinder potentielt ikke har fået den behandling, som de egentlig havde krav på. Det er der heldigvis blevet rettet op på - men i en region holder man stivnakket fast i, at gruppen af at kvinder med "specifikke smerter i brystet", ikke skal tilbydes den kliniske mammografi, som de er blevet snydt for, og som Styrelsen for Patientsikkerhed anbefaler at de genindkaldes til. Region Midtjylland, der alene ved bedre, peger på, at retningslinjerne for den specifikke patientgruppe efterfølgende er blevet lavet om, og at en almindelig mammografi derfor er fuldt tilstrækkelig set med dagens briller. Det er en underlig bagvendt argumentation, som ingen patienter og borgere kan være tjent med. Det burde være hævet over enhver tvivl, at man som patient naturligvis får den behandling, som man har krav på. De nationale retningslinjer i forhold til brystkræftundersøgelserne er nu engang lavet for at sikre patienterne så godt som muligt mod, at kræftknuder ikke overses. Ja, retningslinjerne ændrer sig. Det har de også gjort i det omtalte tilfælde. Men det er de gældende regler på det tidspunkt, hvor patienterne behandles, der skal overholdes - og ikke eventuelle fremtidige regler, som ingen kender. Heller ikke Region Midtjylland. Det handler i bund og grund om den tillid, man som borger gerne skal have til, at sundhedsvæsnet som en selvfølge altid og som minimum overholder gældende retningslinjer og anbefalinger. Den enkelte patient har ingen chance for at gennemskue om det sker i praksis. Det er alene et tillidsspørgsmål, og den tillid gambler man med i regionen, ved at fortsætte med at køre sit eget løb.

Holstebro

Cyklister raser over dårlige cykelstier: Trærødder og huller ødelægger dem

Struer For abonnenter

Efter et år og ni måneder - nu går vores datter igen i skole

Holstebro For abonnenter

Forurenet jord fra hele landet havner i Holstebro

Holstebro

Få ansøgere til ingeniøruddannelse sender VIA ud i offensiv

Annonce