Annoncørbetalt indhold

Det har været som at komme hjem

Birgit Svindt startede som butikschef 9. oktober. Hun kom fra en stilling som forpagter af Circle K i Vinderup igennem 12 år. Foto: Ecco

Efter 12 år som forpagter af Circle K i Vinderup blev 56-årige Birgit Svindt i oktober butikschef for Ecco i Holstebro. Et skifte som næsten føltes som at komme hjem.

"Gammel skopige" kan man godt kalde Birgit Svindt, der har en fortid som udlært i en skobutik i Holstebro. Derfor var det et drømmejob for Birgit Svindt, da stillingen som butikschef for Ecco blev slået op i efteråret. Med en fortid indenfor netop sko har det været et naturligt skridt tilbage til en branche, hun kender så godt og trives i. Ligesom hun har savnet livet i byen og det at være erhvervsdrivende i gågaden, og det får hun til fulde nu.

- Jeg vil næsten sige, at det har været som at komme hjem. Det er dejligt at være tilbage i en skobutik. Jeg synes, at det er hyggeligt at arbejde i byen og gågaden igen og at have med kunder at gøre. Jeg kan godt lide at yde en service, siger butikschefen.

Eccos butikschef i Holstebro har en klar holdning til, hvorfor det er et godt job, hun har.

- Du skal give kunden en god service og hjælpe med at finde et godt produkt. Du gør virkelig en forskel, når du har fundet et produkt til kunden. Følelsen af, at kunden går tilfreds ud af butikken med en pose i hånden, er bare god, siger Birgit Svindt om det første halve år som butikschef i Ecco i Nørregade.

En del af det at være ansat i butik betyder kontakt med kunder i alle aldre. Men blandt andet kontakten med de allermindste kunder er noget, som fylder meget hos Ecco og Birgit Svindt. Skoproducenten har stort fokus på netop børn, og det stiller også krav til Birgit Svindt og resten af personalet.

- Børn kan ikke altid fortælle, hvordan skoen sidder på foden. Det kan være svært for barnet at sætte ord på, og her skal vi kunne vejlede og finde den rigtige størrelse og sko til det enkelte barn og kunde. Og det kræver, at man er i børnehøjde og snakker med dem der, hvor de er. Vi har et tegnebord i butikken, hvor vi kan få børnene til at slappe lidt af med at tegne, og så kommer det andet af sig selv, siger Birgit Svindt og tilføjer om følelsen af at gøre en kunde tilfreds.

- Hver gang en kunde går herfra med en pose i hånden og et smil på læben er det en sejr for os. Det er det bedste, når kunden går herfra med en god oplevelse. Det er det, vi arbejder for. Kunden skal føle, at de har lyst til at komme igen, siger Birgit Svindt, som også her har gavn af sin store erfaring med salg af sko og service.

Ecco har blandt andet i uge 12 fokus på børnesko, hvor butikken i Holstebro har flere aktiviteter for børn og forældre blandt andet forskellige tilbud og konkurrencer for børn.

Faget er det samme

Selvom hun havde et afbræk som forpagter af tankstationen i Vinderup, så er der mange erfaringer, som Birgit Svindt stadig kan gøre brug af fra hendes tidlige erfaringer fra skobranchen. Det kommer hende til gode nu.

- At jeg har arbejdet med sko før, giver mig nogle fordele, og min oplæring kan jeg stadig bruge. Der er mange ting, der er de samme. Produkterne har udviklet sig, men Ecco har den nordiske og klassiske stil, og det afviger ikke. Linjen er der og det kan man se på designet. Skindet og de gode såler er det, der gør Ecco specielt.

Birgit Svindt har også på den forholdsvis korte tid som Ecco-ansat gjort sig klart, hvorfor skoene er noget særligt.

- Det er fantastisk, at vi har et godt produkt og butikker, der ser godt ud. Det kan jeg godt lide. Jeg kan godt lide, at vi bruger gode materialer og ikke går på kompromis med kvaliteten. At være med til at sælge Ecco er noget specielt. Det er god kvalitet og noget, som er dejligt at sælge. Det er et brand, som ikke kun ser godt ud, men det har en god funktion, siger Birgit Svindt, der føler, at hun er kommet godt igang som butikschef. Blandt andet grundet en god dialog med personalet, som har hjulpet hende i gang.

Denne artikel er sponsoreret af Ecco, som sætter fokus på børnesko

Annonce

FAKTA

Ecco Holstebro i Nørregade tilbyder en service indenfor alle slags sko og fodtøj. Personalet har altid kunden og kundens behov for øje. Ud over sko forhandler Ecco også tasker, punge og bælter. Og personalet er også klar til at rådgive om plejeprodukter til alt slags fodtøj.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.