Annonce
Sport

Coronavirus udsætter golfturneringer på European Tour

Bobby Yip/Reuters
European Tour har udskudt to golfturneringer på grund af udbruddet af coronavirus, oplyser organisationen.

Udbruddet af det dødelige coronavirus har ramt afviklingen af en lang række sportsbegivenheder, og flere kommer hele tiden til.

Annonce

Fredag blev to golfturneringer på European Tour således udskudt, oplyser European Tour.

Det er turneringen The Maybank Championship i Kuala Lumpur i Malaysia samt Volvo China Open i kinesiske Shenzhen, der ikke bliver afviklet som planlagt.

Begge turneringer skulle være spillet i april, men det bliver ikke til noget, bekræfter den administrerende direktør i European Tour, Keith Pelley.

- Spillernes, tilskuernes og medarbejdernes velbefindende er altid vores absolutte prioritet.

- Selv om det er beklageligt, at Maybank Championship og Volvo China Open er udsat, så mener vi, at det er den rigtige beslutning på dette tidspunkt.

- Vi undersøger i øjeblikket alternative datoer for begge begivenheder, siger Keith Pelley.

I de seneste uger er en lang række sportsbegivenheder enten blevet aflyst, udskudt eller flyttet.

Det drejer sig blandt andet om VM i indendørs atletik, der skulle have været afholdt i den kinesiske by Nanjing fra 13. til 15. marts.

Mesterskabet er aflyst i 2020, og det internationale atletikforbund (World Athletics) arbejder på at kunne gennemføre det i 2021, skriver Reuters.

Udbruddet af coronavirus har også ramt Formel 1-kalenderen i 2020.

Det kinesiske Formel 1-grandprix i Shanghai 19. april er blevet udsat af Den Internationale Motorsportsunion (FIA) og Formel 1-ledelsen.

Her lyder meldingen, at man senere på sæsonen vil beslutte, om løbet gennemføres på en anden dato i dette års kalender.

Her er Formel 1-grandprixet i Vietnam 5. april stadig på programmet, men løbet påkalder sig bekymring.

Den administrerende direktør for McLaren, Zak Brown, understregede fredag, at holdet holder et skarpt øje med situationen i forhold til løbet i Vietnam.

- Vietnam er endnu ikke nævnt som et potentielt emne, men det er jo meget tæt på Kina, så vi holder øje med situationen.

- Vi vil aldrig foretage os noget, som bringer vores folk i fare, og det tror jeg heller ikke, at Formel 1 vil gøre, siger Zak Brown.

/ritzau/Reuters

Læs om European Tour-turneringer i golf, der er udsat:
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Hold fokus på batteritoget

Vi kunne onsdag læse her i avisen om en ny idé med en letbane mellem Vejle og Billund, som skulle erstatte tanken om en jernbaneforbindelse på strækningen. Gevinsten for Vestjylland skulle så være, at når det blev en letbane, så var den uafhængig af jernbanenettet, og dermed ville linjen til Billund ikke være det, der gjorde, at der ikke længere ville være direkte tog fra Struer og Holstebro til hovedstaden. Det vil en jernbaneforbindelse fra Vejle til Billund netop betyde, da alle passagerer fra Vestjylland så skulle skifte i Vejle. Nu er det velkomment med forslag, der sikrer, at der fortsat kan være direkte jernbaneforbindelser på tværs af landet, da det vil fratage mange lysten til at tage toget, hvis man ved, man skal ud i Vejle og vente på et nyt tog, hvor man så skal finde et sæde. Det er den behagelighed, at man kan sætte sig og så først rejse sig, når man er på hovedbanegården eller i lufthavnen, som gør, at det er attraktivt. Det allerbedste ville være, at der også kommer en elektrificering af forbindelsen mellem Struer og Vejle. Man må erkende, at det er tvivlsomt, der nogen sinde findes penge til det. Selv om den løsning fortsat er hovedmålet, så er det klogt, at Struer-borgmester Viggo Lynghøj alternativt arbejder på, at man så i det mindste får indført batteritog mellem Struer og Vejle. De kan kobles på det "almindelige" tog i Vejle, og dermed sidder man på samme sæde hele vejen til hovedstaden. På samme måde retur. Det er den løsning, der bør sættes fokus på, da det er den mest realistiske, hvis man opgiver de dyre elledninger på sporet fra Vejle til Struer. Samtidigt må man også sige, at det er en økonomisk helt urealistisk løsning at lave nye spor til Billund, uanset om det er tog eller letbane. Der er for få passagerer, der vil bruge dem til lufthavn og store arbejdspladser som Lego, fordi afstanden er for kort til, man først vil fragte sig hen til en station i stedet for at tage bilen direkte. Busser kan klare det behov, og dem kan man også sætte batteri på.

Annonce