Erhverv

BR klar med åbningsdato: 'Byder på alt det, man ikke får på internettet'

Den 7. maj får Holstebro igen en BR-butik - på en ny adresse i den bygning, hvor Toys'R'us før boede. Foto: Mads Claus Rasmussen/Ritzau Scanpix
- Det er både genåbning og gensyn, vi har lagt vægt på, lyder det fra Salling Group, der vil gøre BR-butikkerne mere legevenlige.

Holstebro: Fem måneders legetøjstørke slutter snart.

Siden Toys'R'Us på Nyholmvej og BR-butikken i gågaden lukkede mellem julen og nytår, har Holstebro været uden en butik - kun helliget legetøj.

Den timeout slutter den 7. maj. Klokken 12 åbnes dørene til en ny Fætter BR-forretning i de lokaler, som tidligere husede Toys'R'us.

Salling Group, der købte Top-Toy's danske varelager samt rettighederne til at BR-navnet efter Top-Toy's konkurs, har efterhånden opbygget en rutine i åbninger. På landsplan genåbner Salling Group 26 butikker, og en af de sidste bliver forretningen i Holstebro.

- Åbningen vil forløbe, som man har set de øvrige steder, med ballonportal, Fætter BR-figuren og gaver til de første 100 børn - mindst, lover kommunikationsmedarbejder hos Salling Group Mai Bakmand.

- Det er både genåbning og gensyn, vi har lagt vægt på, samt at der i butikken bliver plads til at lege, og vi har i Holstebro store lokaler til leg. Butikken vil med andre ord komme til at byde på alt det, man ikke får på internettet, tilføjer hun.

Tidligere har Charlotte From, der er chef for BR-kæden, fortalt til avisen, at de ansatte bliver en blanding af tidligere Top-Toy ansatte, tidligere ansatte i Salling Groups andre kæder og helt nye ansigter.

- Den vil have "look & feel" som en Fætter BR-butik. Rent varemæssigt vil vi have de samme varer, og selvfølgelig gode nyheder, men vi har jo købt Top-Toys' varelager, og derfor vil der være de samme varer, som butikken lukkede med, sagde Charlotte From i den forbindelse.

0/0
Annonce
Erhverv For abonnenter

Ausumgaard omlægger til økologisk planteavl

Erhverv

Åbner kontor i Struer: Dorte vil hjælpe små og mellemstore virksomheder

Erhverv

Købmanden holdt rejsegilde: Sammen er de stærke i Asp

Erhverv

Lokal bank leverer historisk kvartalsregnskab

Erhverv For abonnenter

4 gode tips, hvis man ønsker at tabe sig

Erhverv For abonnenter

Godt for svinebønder - skidt for forbrugerne: Syge grise i Kina udløser eksplosive prishop

Prisen på svinefars til frikadeller og nakkekoteletter til grillen har taget et ordentligt spring opad i de seneste uger, og forklaringen skal findes i Kina. Sådan lyder det samstemmende fra de to største dagligvarekæder Coop og Salling Group. Hos Coop melder informationsdirektør Jens Juul Nielsen om prisstigninger på svinekød på 10 procent. I Salling Group, der står bag Bilka, Føtex og Netto, melder pressechef Kasper Reggelsen ligeledes om højere priser på produkter, der indeholder svinekød. Kina, som er verdens største producent og forbruger af svinekød, er lammet af den alvorlige afrikanske svinepest, der vurderes at have ramt næsten en tredjedel af den kinesiske produktion. - Det er på en trist baggrund, men det er en stor fordel for de danske svineproducenter, der har set en meget kraftig stigning i noteringen på svinekød, siger Klaus Kaiser, erhvervsøkonomisk chef i Seges, landbrugets videnshus i Aarhus. Efter katastrofalt lave priser i 2018, der kastede mange svineproducenter ud i konkurs, er prisen steget voldsomt siden nytår. Ved indgangen til 2019 fik en landmand 8,30 kroner pr. kilo gris, der blev leveret til slagterikoncernen Danish Crown. I denne uge lå prisen på 10,80 kroner, og mandag stiger den yderligere til 11,10 kroner pr. kilo. Det er en stigning på 34 procent siden nytår. - Vi skal tilbage til 2001 for at se en tilsvarende kraftig stigning, så det er helt ekstraordinært. Vi forventer også, at priserne vil forblive på et højt niveau og måske endda stige yderligere, inden man får styr på det i Kina, siger Klaus Kaiser.

Erhverv

Torvehallen er solgt - nu skal bygningen gøres klar til nyt liv

Erhverv

Forpagteren forlod stedet: Biograf-restaurant midlertidigt lukket

Annonce