Annoncørbetalt indhold

Boligsalget er boomet under coronakrisen

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

År 2020 vil forevigt være præget og sammenholdt med den verdensomspændte pandemi, COVID-19. Selvom virussen umiddelbart virkede til at skabe en kæmpe krise rundt om i verden, er det alligevel ikke alle aspekter og brancher, der er negativt påvirket. Boligmarkedet er f.eks. et område, hvor coronakrisen har haft positive effekter. Boligsalget er nemlig boomet under coronakrisen, hvor handlerne går hurtigt.

Ifølge en opgørelse fra en boligside er salget af ejerlejligheder, sommerhuse, rækkehuse og villaer steget markant, alt imens coronavirussen har raset. Især sommerperioden bød på en stor stigning i boligsalget – og her lå niveauet faktisk på sit højeste igennem fem år. Derfor har mange ejendomsmæglere haft travlt og svært med at følge efterspørgslen.

Annonce

Få hjælp til boligkøb med køberrådgivning

De mange nye boligkøb betyder, at flere danskere har kastet sig ud i boligmarkedet. Uanset om boligkøberne har købt bolig før, eller om de er førstegangskøbere, er det en god idé at få hjælp til boligkøbet med køberrådgivning. Ved at alliere sig med professionel køberrådgivning får boligkøberne hjælp til meget mere end blot købsaftalen – der er nemlig hjælp at hente både før, under og efter underskrivelse af købsaftalen.

Køberrådgivning ved huskøb inkluderer alt fra rådgivning omkring boligstand, juridisk rådgivning og eventuelle økonomiske besparelser. Købere bør nemlig aldrig lade sig rådgive af ejendomsmæglere alene, da mægleren i stedet er sælgerens rådgiver. For ikke at stå alene i boligkøbet er det dermed en god idé at få køberrådgivning ved boligkøb. Dette giver boligkøberne de bedste forudsætninger for at nå trygt i mål.

Annonce

Coronanedlukning har sat gang i salget

Det stigende boligsalg er kommet bag på mange eksperter. Mange spåede, at danskerne ville holde på deres penge og forblive i trygge rammer. Dog har de mange nedlukninger tvunget folk til at blive mere hjemme – og det har simpelthen betydet, at flere har indset et nyt behov for bolig. Bedre, større og dyrere boliger er nemlig blandt de mest solgte boliger, og mange danskere har dermed opgraderet deres boligsituation.

Udbuddet af boliger er dog stort set det samme som for fem år siden. Danskerne har derfor ikke nødvendigvis fået en større lyst til at sælge deres boliger. Det har betydet, at der har været kamp blandt boligkøberne om de ledige boliger. Af denne grund bliver de gode boliger solgt på hurtig vis, da der ofte er flere boligkøbere om buddet.

Annonce

Køb ikke ny bolig med lukkede øjne

Det boomende boligmarked kan få mange danskere til at overveje, hvorvidt de også bør udskifte deres boligsituation med en ny bolig. Her er det dog vigtigt at påpege, at ingen bør købe ny bolig med lukkede øjne. Markedet er nemlig blevet holdt oppe med kunstige midler i form af lønkompensationspakker og gavmilde banker.

Derfor er det væsentligt at tage et kritisk blik på sin personlige økonomi for at finde ud af, om boligkøb nu også er den rette løsning i øjeblikket. Er økonomien til det, gælder det dog om at begive sig ud i det boomende boligsalg og blive en del af rækken af danskere, der køber nyt rækkehus, villa, ejerlejlighed eller sommerhus.

Denne annonce indeholder sponsoreret indhold

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.