Annoncørbetalt indhold

Beboere i Holstebro, Struer og Lemvig låner penge til juleshopping

De unge iværksættere Andreas Linde, administrerende direktør, og Stefan Vinding Olesen, IT-direktør, lancerede Matchbanker-konceptet i 2017 og har allerede hjulpet tusindvis af danskere med at finde et fair lån.

Danskerne tager forbrugslån til shopping som aldrig før i julen, og borgerne i Holstebro, Struer og Lemvig er ingen undtagelse. Disse tre byer har oplevet en stigning på 98 % i andelen af personer, der bruger deres forbrugslån på shopping.

Det er ingen hemmelighed, at julen koster mange penge. Denne tendens bliver ligeledes reflekteret i den travlhed, som online låneudbyderne oplever jul efter jul. Zoomer man ind på Holstebro, Struer og Lemvig, kan man se, at beboerne her i højere grad låner penge til shopping i perioden d. 15. november til d. 15. December, sammenlignet med resten af året.

Tallene kommer fra en undersøgelse foretaget af den danske sammenligningstjeneste Matchbanker.dk, der hjælper danskerne med at finde hoved og hale i det online lånemarked. Af undersøgelsen fremgår det, at 9 % af de borgere i hhv. Holstebro, Struer og Lemvig, der optog et forbrugslån fra d. 15. november til d. 15. december, brugte pengene på shopping. Til sammenligning optog 4,6 % af borgerne fra d. 1. juni til d. 14. november lån til shopping. Der er altså sket en voldsom stigning på 96 % fra juni-november til juleperioden.

Forklaringen på den store stigning i antallet af personer i Holstebro, Struer og Lemvig, der låner penge til shopping, skal naturligvis findes i de ekstra udgifter, der er forbundet med julen. Her kan blandt andet nævnes indkøb af julegaver, juletræ, nyt tøj m.m.

Normalt ville de fleste mennesker ikke have noget imod at skære ned på udgifterne og indgå kompromiser for at undgå at ende i de økonomisk pressede situationer, der leder til lån. Det er dog de færreste, der er interesserede i at spare på omkostninger forbundet med julen.

- Julen er en tid, som er forbundet med udgifter, som ligger ud over det sædvanlige - men også en tid forbundet med hygge og traditioner, som de færreste er villige til at gå på kompromis med. Derfor er det helt naturligt, at danskerne vil være tilbøjelige til at dække nogle af julens ekstraudgifter med et lån, som de så kan betale tilbage i starten i 2018, hvor vi går ind i en - forbrugsmæssigt - mere stille periode, forklarer adm. direktør Andreas Linde fra Matchbanker, der stod bag undersøgelsen.

Læs her, hvad Matchbanker kan gøre for dig

Matchbanker kan være behjælpelig for de personer, hvor lån er et nødvendigt onde i julemånederne.Det nyskabende koncept giver dig mulighed for kun at forholde dig til de lån, du med stor sandsynlighed vil blive godkendt til, og du kan nemt og hurtigt sammenligne de aktuelle lånetilbud på lånebeløb, løbetid, renter osv.

Om Annoncørbetalt indhold

Annoncørbetalt indhold er et annonceformat, der er blevet til i samarbejde mellem Jysk Fynske Mediers kommercielle afdelinger og en annoncør.

Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle medarbejdere er således ikke involveret i nogen faser af udviklingen af det betalte indhold. Lige som annoncørerne ikke har nogen indflydelse på det redaktionelle indhold på Jysk Fynske Mediers nyhedssites.

Når en artikel er markeret med ’annonce’ eller ‘annoncørbetalt indhold’, betyder det, at en annoncør har betalt for artiklen og har haft indflydelse på indholdet i den konkrete artikel.

Annoncørbetalt indhold skal leve op til Jysk Fynske Mediers nyhedssites øvrige stil, tone og den generelle kvalitet, som læserne normalt forventer sig at møde.

Annoncørbetalt indhold vil altid være tydeligt afmærket med ‘Annoncørbetalt indhold’ og annoncørens logo for at gøre det tydeligt for vores læsere, at artiklen er betalt. Desuden vil valg af skrifter, farver og design adskille sig fra Jysk Fynske Mediers uafhængige redaktionelle artikler for at undgå forveksling.

0/0