Læserbrev: Kære Europark, DSB, Holstebro kommune, Ældresagen samt Holstebro Dagblad og Lemvig Folkeblad,
Jeg plejer at parkere gratis og uden tidsgrænse ved Struer Station, når jeg skal rejse til København, men har i år måttet benytte Holstebro Station. Jeg har gjort alt, hvad jeg kunne for at parkere lovligt, men alligevel fået tre kontrolgebyrer á 795 kroner - altså 2385 kroner.
Det klager jeg herved over.
Jeg holdt på langtidsparkering og ikke noget med 15 minutter. Europarks hjemmeside er kun beregnet på at klage over én afgift og er uhyggelig vanskelig.
Første gang spurgte jeg stationen, hvad jeg skulle gøre, når jeg skulle rejse til København i seks dage og fik at vide, at jeg blot skulle benytte parkeringsautomaten og få en billet. Det gjorde jeg, men fik dog en afgift, da det var seks dage. På stationen fik jeg oplyst, at jeg gjorde det rigtige. Det gad jeg i første omgang ikke klage over på grund af, at det er så indviklet.
Men så kom anden gang.
Jeg forkortede min rejse, så den kun varede i tre dage. Men nu virkede automaten ikke, og jeg fik ved tilbagekomst den 8. maj to afgifter, løbenumre 96079804 og 96088266 - tænk hvor mange afgifter, der er stukket ud!
Vi kommer fra Vesterhavet og vil gerne føle os mere velkomne i Vestjyllands hovedstad, Holstebro.
Jeg kom til Holstebro Station klokken 8 den 6. maj 2022 og havde god tid til at løse en parkeringsbillet. Men automaten virkede ikke, og jeg havde ikke tid til at køre til et andet sted. I samme øjeblik kom tilfældigt en bekendt, Sven Højgaard Jensen, i samme ærinde. Vi enedes om, at vi kunne lægge en seddel i bilen, så vagten kunne se, at automaten ikke virkede. Det gjorde vi. Også han fik to afgifter, så er vi oppe på 4000 kroner -på nær 25 kroner. Også Sven Højgaard Jensen har klaget og er medunderskriver på denne klage.
Jeg vil meget gerne hurtigt have svar på klagen samt svar på følgende:
Hvem ejer grunden, hvor jeg parkerede? Sidebemærkning: En meget dårlig og elendigt gruset og stort set tom plads.
Hvem går bødepengene til? Forhåbentlig som skat til sygevæsen med videre og ikke i private lommer?
Hvor stor en del af klagerne over Europark bliver imødekommet?
Nu håber jeg, at jeg på god dansk vis får et ordentligt svar, at Holstebro Kommune ser, at rejsende behandles dårligt.
Vi kommer fra Vesterhavet og vil gerne føle os mere velkomne i Vestjyllands hovedstad, Holstebro.