Annonce
Digitalt

Anmeldelse: Kæledyrenes Hemmelige Liv 2 på blu-ray

Max og vennerne er tilbage i Kæledyrenes Hemmelige Liv 2, hvor Max ikke bare har vænnet sig til ikke at være verdens centrum længere – han er faldet pladask for familiens nyeste medlem. Faktisk så meget, at han bliver overbeskyttende og alt for bekymret – noget mange forældre sikkert kan relatere til. Jeg var ikke kæmpe fan af Kæledyrenes Hemmelige Liv, som havde gode momenter, men blev alt for rodet i sin historie. Desværre har 2’eren samme formular med flere historielinjer, der kører parallelt og bindes sammen til slut. Er man fan af 1’eren er der altså mere godt i vente, hvis man ikke var imponeret over dén, så kan man springe 2’eren over.

Visuelt er Kæledyrenes Hemmelige Liv 2 rigtig flot. Illumination Entertainment, der er mest kendt for Grusomme Mig-filmene, har lavet endnu en flot film med masser af sjove animationer og gode detaljer, som gør sig godt på blu-ray. Lyden er primært dialog og et soundtrack, der ikke gør nogen fortræd, men det lyder til gengæld rigtig godt uden at komme på overarbejde.

Ekstra-materialet er et festfyrværkeri, som byder på meget mere end ventet, og faktisk trækker op på den samlede oplevelse af blu-ray-udgivelsen med ekstra-film, musik-video, features og meget mere.

Kæledyrenes Hemmelige Liv 2 er ude nu på blu-ray og dvd.

Annonce
Annonce

Mest læste

Annonce
Annonce

Seneste nyt

Annonce
Annonce
Forsiden netop nu
Leder For abonnenter

Hold fokus på batteritoget

Vi kunne onsdag læse her i avisen om en ny idé med en letbane mellem Vejle og Billund, som skulle erstatte tanken om en jernbaneforbindelse på strækningen. Gevinsten for Vestjylland skulle så være, at når det blev en letbane, så var den uafhængig af jernbanenettet, og dermed ville linjen til Billund ikke være det, der gjorde, at der ikke længere ville være direkte tog fra Struer og Holstebro til hovedstaden. Det vil en jernbaneforbindelse fra Vejle til Billund netop betyde, da alle passagerer fra Vestjylland så skulle skifte i Vejle. Nu er det velkomment med forslag, der sikrer, at der fortsat kan være direkte jernbaneforbindelser på tværs af landet, da det vil fratage mange lysten til at tage toget, hvis man ved, man skal ud i Vejle og vente på et nyt tog, hvor man så skal finde et sæde. Det er den behagelighed, at man kan sætte sig og så først rejse sig, når man er på hovedbanegården eller i lufthavnen, som gør, at det er attraktivt. Det allerbedste ville være, at der også kommer en elektrificering af forbindelsen mellem Struer og Vejle. Man må erkende, at det er tvivlsomt, der nogen sinde findes penge til det. Selv om den løsning fortsat er hovedmålet, så er det klogt, at Struer-borgmester Viggo Lynghøj alternativt arbejder på, at man så i det mindste får indført batteritog mellem Struer og Vejle. De kan kobles på det "almindelige" tog i Vejle, og dermed sidder man på samme sæde hele vejen til hovedstaden. På samme måde retur. Det er den løsning, der bør sættes fokus på, da det er den mest realistiske, hvis man opgiver de dyre elledninger på sporet fra Vejle til Struer. Samtidigt må man også sige, at det er en økonomisk helt urealistisk løsning at lave nye spor til Billund, uanset om det er tog eller letbane. Der er for få passagerer, der vil bruge dem til lufthavn og store arbejdspladser som Lego, fordi afstanden er for kort til, man først vil fragte sig hen til en station i stedet for at tage bilen direkte. Busser kan klare det behov, og dem kan man også sætte batteri på.

Annonce