Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


B&O Play: Vi er kun lige kommet i gang

Arkivfoto

Foto: Johan Gadegaard/Scanpix Denmark

B&O Play: Vi er kun lige kommet i gang

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

LAS VEgas/Struer: Direktør Henrik Taudorf Lorensen var i 2012 den første ansatte i Bang & Olufsen nye mærke for de yngre kunder, B&O Play. I dag er der 100 ansatte og B&O Play-salget udgør 40 procent af omsætningen i Bang & Olufsen på verdensplan.

LAS VEgas/Struer: Direktør Henrik Taudorf Lorensen var i 2012 den første ansatte i Bang & Olufsen nye mærke for de yngre kunder, B&O Play. I dag er der 100 ansatte og B&O Play-salget udgør 40 procent af omsætningen i Bang & Olufsen på verdensplan.

Og det er kun begyndelsen, spår Henrik Taudorf Lorensen i et interview med Berlingsske Business,

»Da vi startede for fire år siden, var jeg ret sikker på, at dette ville blive rigtigt stort. Nu har jeg fornemmelsen af, at vi næsten lige er kommet i gang. Vi begynder at kunne se os selv i markedsstatistikkerne, og jeg synes, at vi kan noget unikt. Men vi har en stor opgave med at få budskabet ud,« siger Henrik Taudorf Lorensen til Business.dk under verdens største messe for forbrugerelektronik, Consumer Electronics Show (CES), der blev holdt fra tirsdag til fredag i sidste uge.

Henrik Taudorf Lorensen er »vildt stolt« af den position B&O Play har opnået på markedet på fire år.

»Vi er på et marked med spillere, som mange er ved at være trætte af. Kunderne har mere fokus på kvalitet - det er vigtigt, hvordan det lyder, og så er både bærbare højttalere og hovedtelefoner ved at være signaler om livsstil. « siger Henrik Taudorf Lorensen.

Lyd efter situationen

Han fortæller, at der kommer en ny app, så B&O-Play-kunderne kan justere B&O Play-produktets lydprofil alt efter situationen

»Når man cykler og har hovedtelefoner på, vil man jo gerne kunne høre, inden bussen rammer en, så al støj ikke lukkes ude. Vi vil i det hele taget arbejde i retning mod at give digitale oplevelser gennem vores app,« siger Henrik Taudorf Lorensen.

Af de 100 ansatte sidder 25 i Singapore, 60 i Lyngby, og resten - sælgere - er fordelt i resten af verden.