Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Publikum bakker op om Nørre Vosborgs nye og mere kommercielle spor

Der skal mere end en billetpris på 325 kroner til at skræmme folk fra at opleve P4-programmet Café Hack og vært Søren Dahl på Nørre Vosborg. 90 procent af billetterne er væk. Arkivfoto: Morten Germund
Foto: Morten Germund/Scanpix Denmark

Publikum bakker op om Nørre Vosborgs nye og mere kommercielle spor

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Billetterne til radioprogrammet Café Hacks besøg på herregården er næsten væk. Det sker to måneder før visittet, og interessen er med til at markere Nørre Vosborgs nye linje.

Der er kommet nye ansigter på Nørre Vosborg. Ikke kun Trine Jepsen, der 1. juni sidste år satte sig i direktørstolen på herregården, men også på plakaten over 2016-arrangementerne. Side om side med de »vante« gæster som operasangeren Guido Paevatalu eller kammermusikfestivalen står nu Brødrene Olsen eller model, tv-vært med mere Christiane Schaumburg-Müller.

Mikset er bevidst, forklarer Trine Jepsen.

»Jeg kunne ikke nå at gøre meget ved 2015-programmet, men det har lagt mig meget på sinde i 2016 at beholde de gode klassiske ting, Nørre Vosborg er kendt for, og hvor de passer ind i de smukke rammer, der er her. Men også at der kommer et andet og nyt spor, som måske er mere kommercielt, men hvor arrangementerne kan leveres i en kontekst, som ikke kan opleves andre steder,« siger hun.

God til forretning

At publikum tilsyneladende har taget den nye linje til sig, glæder direktøren. Radioprogrammet Café Hack sender direkte fra herregården den 1. maj, og 90 procent af billetterne er allerede solgt.

»Det ville jo være fantastisk at være kulturinstitution og altid kunne sige, at man har solgt 90 procent af billetterne. Sådan er virkeligheden desværre ikke, men det er tilfældigt med Café Hack Live og Sko/Torp (der spiller i dag, red.). Generelt er der god interesse for disse nye tiltag, og det er jeg glad for, for det er noget, jeg har gjort meget ud af,« siger Trine Jepsen.

Det mest atypiske navn i Nørre Vosborg-sammenhænge er formentlig Christiane Schaumburg Müller, der skal indgå i et tema om den succesfulde kvinde. Hun skal ikke tale for teenagere eller modelaspiranter, men derimod erhvervsfolk. Foredraget finder sted sidst i april, og Trine Jepsen skal først nu til at sælge fyraftensmødet, der ikke har ramt 90 procent solgte billetter.

»Mange gange er der fokus på, at hun er TV-vært og model, men hun er saftsuseme også god til at køre sin forretning. Det prøver vi af med disse fyraftensmøder,« siger Trine Jepsen.