Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Nostalgifestival jubler: Fortsætter dette, så kommer der også en 2017-udgave

Såvel formand for arbejdsgruppen bag Nostalgifestivalen, Lars Bundgaard (t.h.), som medlem af arbejdsgruppen Poul Hornshøj øjner flere festivaler i fremtiden. Arkivfoto: Johan Gadegaard
Foto: Johan Gadegaard

Nostalgifestival jubler: Fortsætter dette, så kommer der også en 2017-udgave

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Billetsalget går bedre end tidligere, og pludselig nævnes ordet »skæbneår« ikke så hyppigt.

»It's now or never« har været nostalgifestivalens uofficielle kendingsmelodi i år. Bliver denne sommers festival ikke et hit, så stopper foretagendet efter en række magre år.

Kom melodiens ophavsmand, Elvis Presley, var der naturligvis ikke brug for snak om skæbneår, men mindre kan også gøre det.

»Det er klart, at når man har Smokie på plakaten, så trækker det ekstra publikummer til,« konkluderer Lars Bundgaard, der er formand for arbejdsgruppen bag Vestjyllands Smukkeste Nostalgi Festival.

Fra arrangørerne lyder det, at billetsalget går bedre end andre år, og pludselig er ordet »skæbne« næsten helt udskiftet med »fremtidsplaner«.

»Jeg tror, vi er ved at vende skuden, og det får mig til at tro på, at vi kommer til at se en nostalgifestival i Holstebro i mange år fremover,« siger Poul Hornshøj, der er medlem af arbejdsgruppen, og han bakkes op af formanden.

»Jeg er optimist, men jeg er samtidig også en forsigtig nordjyde,« indleder Lars Bundgaard, inden optimismen trods alt overmander ham:

»Fortsætter vi ud af denne sti med billetsalget, så tror jeg også på en festival i år 2017,« .

Nye vinde

Foruden Smokie kommer Michael Hardinger Band, Stig & Vennerne, Beatles Revival og Rabalderband, og derudover afsløres et sidste navn senere.

»Det eneste, vi mangler, er at få snakket med sponsorer. Vi kommer til at ændre en del ting, også i forhold til hvordan vi tager hånd om vore sponsorer, så vi håber, at de vil bakke op om de nye tider. Selvom vi er en nostalgifestival, så har vi faktisk også kastet os over Facebook og internettet for at gøre flere mennesker klar over, at vi eksisterer,« siger Lars Bundgaard.

Det ser ud til, at de nye tiltag - og Smokey - har virket.