Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Lavede ordentlig bommert: Nu undskylder Fona over for medarbejderne

Den øverste Fona-ledelse beklager nu, at Fona-medarbejderne i Holstebro ikke fik noget at vide om, at butikken lukker og de mister deres job - før det var ude i pressen. Arkivfoto
Foto: Morten Stricker

Lavede ordentlig bommert: Nu undskylder Fona over for medarbejderne

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Det var en fejl, at medarbejderne i 25 Fona-butikker ikke fik besked om, at de mister deres job - men måtte læse om det i medierne.

Som Dagbladets netavis kunne fortælle fredag morgen, var både butikschefen i Fona, Kristian Pape, og Holstebro-butikkens fem ansatte helt uvidende om, at forretningen lukker. Det var således den lokale avis, der måtte overbringe Kristian Pape den triste besked om, at én af de 25 butikker, der lukker, er forretningen i Nørregade. Butikschefen tog omgående kontakt til hovedkontoret for at få be- eller afkræftet forlydenderne om en lukningen og kunne efterfølgende orientere sine fem medarbejdere, hvoraf ikke alle var på arbejde.

Heller ikke elektronikkædens øvrige cirka 294 medarbejdere, der også afskediges som led i en rekontruktion, fik nogen orientering om lukningen af deres butikker, men måtte også læse om det i medierne.

Den uheldige kommunikation undskyldes nu af Fonas ledelse, der lægger ansvaret for fadæsen hos rekonstruktørerne.

»Helt uden, at vi kendte til indhold og timing, er der sendt en pressemeddelelse ud. Vores interne plan er desværre blevet torpederet. Vi beklager dybt, at dette er sket og må konstatere, at kommunikation er en vanskelig størrelse,« skriver Michael Kjær, som er administrerende direktør i F Group A/S, der ejer Fona, i en intern mail til Fonas ansatte, som DR Nyheder har fået indsigt i.

I samme mail skriver Michael Kjær, at han besøger alle berørte butikker.

Det har ikke været muligt at få en kommentar fredag fra Pernille Bigaard, den ene af de to rekonstruktører, der udsendte den uheldige pressemeddelse.