Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Holstebro-succes inspirerer til flere gågadebutikker

Knock Outlet i gågaden i Holstebro beskæftiger tre fastansatte og fire ungarbejdere. Her er det de tre fastansatte - fra venstre Bente Hestbæk, butikschef John Matthiesen og Else Marie Husum. Foto: Ninna Pirchert

Holstebro-succes inspirerer til flere gågadebutikker

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Knock Outlet-kæden vil fremover hovedsageligt åbne nye butikker i gågader. Holstebro-butikken har vist, at en placering i city er vejen frem..

Knock Outlet-kæden rykkede for to år siden ind i Holstebro med kædens første gågadebutik - eller citybutik, som kæden kalder den.

»Det har været en kæmpe-succes i Holstebro, så fremover er vores koncept, at de nye butikker også skal ligge centralt i gågader.«

Det fortæller butikschefen i Knock Outlet i Holstebro, John Matthiesen.

På udkig i storbyer

For et halvt år siden åbnede outlet-kæden derfor en ny butik i gågaden i Kolding, og kæden drømmer nu om at slå butiksdøren op midt i en af landets store byer.

»Vi er altid på udkig efter nye lokaler, og vi kigger især i Aarhus, København og Aalborg - men lokalerne skal ligge på attraktive steder,« siger butiksbestyreren, der fortæller, at kunderne i byerne er mere villige til at købe en mærkevarer-shampoo til 300 kroner end kunder andre steder.

Foreløbig findes der Knock Outlet-butikker i Kibæk, Spjald og Varde og altså også i Holstebro og Kolding.

I de tre førstnævnte byer har outlet-butikkerne kun åbent fra onsdag til søndag, men i Holstebro og Kolding følger butikkerne åbningstiderne for andre forretninger i gågaden.

Kæden råder desuden over to internetbutikker, Bezzer.dk og 10-4.dk, samt 10-4-byggemarkederne.

Holstebros outlet-butik, der ligger i toppen af gågaden ud for Grædemuren, har fyldt hylderne i den 400 kvadratmeter store butik op med mærkevarer - i alle mulige afskygninger: Shampoo, parfumer, deodoranter, vaskepulver, barbermaskiner, bleer, bh'er, boxershorts og slik for nu at nævne noget.

Og varerne er pakket ud og sat pænt op på hylderne.

»Man kan ikke sælge dyre mærkevarer fra en brun papkasse,« lyder butikschefens filosofi.

Det er mærker som for eksempel Gucci, Hugo Boss og Kähler, kunderne fristes med,

»Vi har kun nye, kendte mærkevarer, og kunderne elsker en god mærkevare til en rigtig god pris,« tilføjer John Matthiesen.

Julegave-hit

Outlet-forretningen adskiller sig fra andre butikker ved, at kunderne ikke ved, hvad de kommer ind i butikken efter. Kædens mål er at overraske kunderne og den stiler efter at have gode og kendte mærkevarer til lave priser på hylderne.

»Vi har haft helt vildt travlt, og en helt fantastisk julehandel« siger John Matthiesen, der på de travleste dage godt kunne bruge et par hænder mere end de tre fastansatte og de fire ung-arbejdere, butikken råder over.

Fødselsdag fejres

»Folk er ved at lære os at kende,« siger butikschefen og fortæller, at ambitionen er, at der hver uge skal være mindst ti nye varer at komme efter.

»Og det mål har vi holdt,« tilføjer han.

På grund af travlhed op til jul venter butikken til næste måned med at fejre sin to års fødselsdag i Holstebro. Det sker fredag den 5. og lørdag den 6. februar, hvor butikken har en overraskelse til alle kunderne.