Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Giv kommunen sit eget salgskontor

Det er ganske enkelt ikke tilstrækkeligt, at markedsføringen af Holstebro Kommune ikke understøttes af en mere handlingsorienteret strategi og løftes op på et højere niveau, siger Carsten Tovborg - erhvervsmand, formand for Holstebro Elitesport og byrådskandidat for Socialdemokratiet. Arkivfoto: Morten Stricker

Giv kommunen sit eget salgskontor

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Holstebro Kommune er ikke god nok til at sælge sig selv. Socialdemokrat vil investere millioner i et salgskontor, som skal være opsøgende over for blandt andet internationale virksomheder.

Holstebro: Kunne man forestille sig en Færch Plast eller et Vald. Birn med kun to sælgere?

Næppe, og det er netop denne parallel, den nye socialdemokratiske byrådskandidat - erhvervsmanden og elitesportsformanden - Carsten Tovborg trækker. Han mener, at det er helt skævt, at Holstebro Kommune, der totalt beskæftiger 5500 medarbejdere, kun har to siddende på erhvervskontoret ud over chefen.

Han forestiller sig et handlekraftigt salgskontor placeret i Holstebro, som er proaktiv og fungerer som et reelt byudviklingscenter med det formål at promovere Holstebro og sikre etableringen af virksomheder, tiltrækning af kvalificeret arbejdskraft og ressourcestærke familier.

- Jeg ved godt, at salg er et fyord for nogen, også i mine egne rækker. Men vi skal ud at være mere aggressive over for virksomheder, som ikke er i Holstebro, og også internationale virksomheder. Apple har lige placeret sig i en anden jysk by, siger Carsten Tovborg,

Men kommunen har også en kommunikationsafdeling, som tilmed er vokset de senere år. De sælger vel også kommunen? Skal de så være færre fremover?

- Nej, de skal fortsat være der, men kommunikationsteamet skal understøttes af sælgere. Om man er en virksomhed eller en kommune, så er det salgsafdelingen, der sætter alt i gang. Al markedsføring starter ved salg. Jeg synes godt, at vi kan gøre det bedre, siger Carsten Tovborg.

Han peger på, at Holstebro har en stærkere udgangspunkt end mange andre kommuner.

- Vi har fire søjler, som er helt unikke for vores kommune: erhvervslivet, uddannelse, kultur, sport & fritid. Det kan vi sælge bedre, end vi gør for øjeblikket, siger Carsten Tovborg. 

Han vil ikke lægge sig fast på hverken budget eller antal medarbejdere i et eventuelt nyt salgskontor, men han er villig til at investere flere millioner i projektet. De kommer mangefold tilbage, er han sikker på.

For fire-fem år siden blev der gjort et forsøg på at etablere en vestjysk ambassade i København, men projektet, der var båret af fremtrædende erhvervsledere fra området, faldt til jorden.

 

- Jeg ved godt, at salg er et fyord for nogen, også i mine egne rækker. Men vi skal ud at være mere aggressive over for virksomheder, som ikke er i Holstebro, og også internationale virksomheder. Google har lige placeret i en anden jysk by.
Carsten Tovborg, erhvervsmand, elitesportsformand og byrådskandidat (S).