Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Her er hjælp til dine it-problemer

Indehaveren af My Tech, Mark Lee, sammen med sin fritidsmedhjælper, der tager sig af web-delen, Valdemar Cross. Foto: Lars Kamstrup

Her er hjælp til dine it-problemer

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Engelske Mark Lee har startet My Tech i Lemvig, hvor private og små virksomheder kan få hjælp til problemer med telefoner, tablets og computere

Lemvig: Har du problemer med din computer, smartphone eller iPad, så har Lemvig fået en ny virksomhed, som kan hjælpe dig videre. Her kan du også få rådgivning, hvis du er i tvivl, om det kan betale sig at reparere eller opgradere, eller du lige så godt kan købe nyt.

Indehaveren er Mark Lee. Han er englænder, men har boet de sidste otte år i Danmark. Han kan udmærket tale dansk, men det går lettere med det engelske, erkender han.

Han har arbejdet mange steder ude i verden. Da han var i Egypten, mødte han en dansk pige. De blev kærester og flyttede til Odense.

- Da vi så fik barn, ville vi gerne bo tættere på min svigerfamilie i Rom ved Lemvig. Så nu bor vi på Overbyvej. Jeg er virkelig glad for at komme til Lemvig. Bare tænk på parkering. Jeg har boet i storbyer, hvor det er umuligt at komme af med bilen, og det koster en formue. Her parkerer man bare, siger Mark Lee med et smil.

Han har et stort kendskab til it-verdenen, og i stedet for bare at hjælpe venner og familie har han nu gjort det til sin levevej med at være serviceværksted for private og små virksomheder med it-udfordringer. My Tech har kontor i Den gamle Toldbod i Havnegade 14. Som fritidsmedhjælper har han den 14-årige Valdemar Cross, som kommer efter skoletid og står for web-delen i firmaet. Dels er det ham, der kører hjemmesiden, men også web-afdelingen, hvor man rådgiver på afstand. De nære kunder på kontoret tager Mark Lee  sig selv af.

- Jeg har haft firmaet et halvt års tid, og jeg får indtil videre kunderne via mund-til-mund-metoden. Det er den bedste reklame, at kunder er tilfredse. Men nu skal jeg måske også til at markedsføre mig lidt mere. Jeg rågiver mine kunder til, hvad de skal købe, eller om det kan betale sig at reparere eller upgrade. Det sidste er oftest en fordel. Det er ikke nødvendigt at skifte sit udstyr ud så tit. Det er billigere at sætte nye dele i. En computer er ikke bedre end den svageste del, så den kan det ofte betale sig at skifte ud.

Mark Lee vil gerne høre den enkeltes kundes behov, og så bygger han en computer op akkurat efter det.

- Men også sådan at den kan opgraderes den dag, der er yderligere behov. For eksempel hvis det er en søn, der gerne vil spille. Så laver vi computeren efter de spil, han gerne vil i dag. Men når han så bliver dygtigere og vil noget mere, så kan den opgraderes til det. Det er meget billigere end at skulle købe nyt hele tiden, mener Mark Lee.

Hans ønske er at give kunderne en mulighed mere, når de her i byen skal vælge serviceværksted.

- Jeg rådgiver også gerne, også selv om det koster mig en kunde. For eksempel når jeg siger, at det ikke kan betale sig at udskifte en dyr skærm, fordi det vil være billigere at skifte hele iPad'en ud.

Under interviewet får Mark Lee opbakning fra firmaet i nabokontoret. Det er indehaveren af Kyst-Havneviden, Henrik Steinecke Nielsen, som kan fortælle om, hvordan han har fået købt det rigtige udstyr og sparet meget i løsningen af it-problemer ved at bruge Mark Lee fra My Tech.

- Jeg tror, jeg har sparet hele investeringen ved at få billigere løsninger på problemerne. Det var i hvert tilfælde meget dyrere, når jeg spurgte andre steder, siger han.

Et af de områder, han har fået hjælp, er på en af kompetence-områderne hos My Tech, nemlig at gendanne materiale, som et it-problem har lukket ned for.

Ud over at reparere og opgradere sælger My Tech også nyt og nye dele til telefoner, tablets og computere, og sidstnævnte bygger han også selv op for kunderne. Og så vil fremtiden også byde på hjælp inden for 3D-printere.

- Men det sidste ligger lidt ude i fremtiden, siger Mark Lee.