Vi bruger cookies!

dagbladet-holstebro-struer.dk bruger cookies til at give dig en god oplevelse og til at indsamle statistik, der kan være med til at forbedre brugeroplevelsen. Hvis du klikker på et link på www.dagbladet-holstebro-struer.dk, accepterer du samtidig vores cookiepolitik. Læs mere


Elektronik-krigen fortsætter i Holstebro

Priskrigen fortsætter i Holstebro nord. Arkivfoto

Elektronik-krigen fortsætter i Holstebro

Modtagerens email *:
Din e-mail *:
Dit navn *:
Evt. kommentar:

*) skal udfyldes.

Krigen på kundernes købelyst fortsætter i Holstebro nord efter åbningen af den nye elektronikbutik Power. Både Bilka og Elgiganten, der ellers som oftest kører med landsdækkende tilbud, entrerer nu på anden uge i træk med særlige elektronikti

Holstebro: Tiden vil vise, om der er plads til hele tre elektronikbutikker indenfor få meters afstand. Det mener Søren Johnslev, der er varehuschef for Elgiganten Holstebro. Fredag middag sendte han for anden gang i træk siden Powers åbning nye særskilte Holstebro-weekendtilbud ud.

- Når vi laver sådan en kampagne og sender tilbud ud så sent, før Power kan nå at reagere, så er det for at drille dem lidt, siger Søren Johnslev, der erkender, at de Holstebro-specifikke tilbud er sat i verden på baggrund af den ændrede konkurrencesituation i bydelen.

- Den her type konkurrence, havde man ikke for år tilbage, der lavede man ikke de her tiltag. Men det er strategien oppefra, at alle de byer, hvor Power åbner, der går man ind og kører max pres på varerne og priserne, siger varehuschefen, der forventer, at der i morgen kommer dobbelt så mange kunder gennem, end hvad der gør normalt.

- Jeg tror egentlig bare, at det er sundt for forretningerne at være lidt oppe på dupperne, og hvis det kan trække flere kunder til området, så vil det da kun være en fordel.
Søren Johnslev, varehuschef i Elgiganten i Holstebro

Lider ingen nød

Også Bilka har meldt i kampen med Holstebro-specifikke elektroniktilbud. Sektionschef, Karsten Hansen, mener dog ikke, at der er tale om en decideret priskrig i området:

- Vi føler os ikke som deltagere i en priskrig, vi har bare et ønske om at sætte de rigtige priser til forbrugerne, og hvis priserne flytter sig, flytter vi os med, siger han, og henviser til, at der også tidligere har været Holstebro-specifikke tilbud i forbindelse med renoveringen, der blev færdig i foråret i år.

Og selvom, at der nu er to konkurrenter i gåafstand, så afviser han, at det er noget, der går udover omsætningen:

- Vi lider ingen nød i forhold til åbningen af Power, og at butikken har åbnet overfor kan måske endda vise sig at blive en fordel for os, fordi kunderne så vælger at køre herud, når de skal købe elektronik, siger han.

Sundt for forretningen

1Sidstnævnte er Søren Johnslev fra Elgiganten enig med ham i.

- Siden Power har åbnet er det gået godt med forretningen, for vi har set mange, der går mellem butikkerne for at finde de bedste tilbud, siger han, og tilføjer:

- Jeg tror egentlig bare, at det er sundt for forretningerne at være lidt oppe på dupperne, og hvis det kan trække flere kunder til området, så vil det da kun være en fordel, siger han.